فرمانداریزد:

عزیزا...سیفی در این جلسه اظهار داشت: در گذشته کوره های آجرپزی خارج از شهر قرار داشتند اما در حال حاضر با گسترش شهر از هر طرف، این کارگاهها در میان خانه های مردم قرار گرفته  و به طور طبیعی مشکلات زیست محیطی  بسیاری را برای مردم شهر ایجاد کرده اند.

فرماندار با اشاره به نارضایتی مردم برخی از مناطق روستاهای بخش مرکزی افزود: در چند روز گذشته شاهد مراجعات متعدد همشهریان روستاهای اکرمیه ، اکرم آباد و حسن آباد بوده ایم که به علت آلودگی خواستار رسیدگی به این موضوع از طرف مسئولان بوده اند.

سیفی با تأکید به اینکه کوره های آجر پزی به هیچ وجه نمی توانند از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و ... استفاده نمایند برخورد قاطع و قانونی دستگاههای ذیربط با متخلفین را خواستار شد.

وی همچنین با بیان اینکه باید هر چه زودتر کار انتقال کوره های آجر پزی به سایت 600 هکتاری جاده یزد - بافق انجام پذیرد خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری موسسه کوثر مقدمات کار فراهم شده و در آینده ای نزدیک این انتقال صورت خواهد گرفت.

ضمناً در این جلسه مقرر شد شرکت پخش فراوردهای نفتی سوخت واحدهایی که مشکل زیست محیطی دارند با پیگیری محیط زیست و سازمان صنعت ، معدن و تجارت را قطع نماید.