به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد؛

کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان یزد تشکیل شد

جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و سکونت اتباع خارجی شهرستان یزد به ریاست «محمد علی جعفری» معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای این کارگروه تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، «محمد علی جعفری» در جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و سکونت اتباع خارجی شهرستان یزد با اشاره به برگزاری این جلسات از مهرماه سال گذشته تا کنون به صورت ماهانه اظهار داشت: ساماندهي اتباع خارجي در حوزه اشتغال و سكونت از مهمترين مسائلي است كه از شش ماهه دوم سال گذشته در سطح استان پیگیری شده و بارها در دیدارهای مردمی به عنوان یک مطالبه مهم توسط شهروندان بیان شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری یزد با بیان اینکه تشکیل این کارگروه بنا به پیشنهاد فرمانداری شهرستان یزد بوده و تاکنون مصوبات خوبی داشته که بخش قابل‌توجهی از آنها اجرايي شده و بخشي ديگر نيز با توجه به اينكه در قالب يك فرآيند است در حال اجرا می‌باشد خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته نامه ای از سوی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری به سایر فرمانداری ها برای تشکیل و فعال نمودن این کارگروه در سایر شهرستان ها نیز ارسال شده است که قطعاً می تواند نتایج مطلوبی را در این زمینه برای استان در برداشته باشد.

وی خواستار نظارت جدی تر دستگاه های مرتبط در امر ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شد و تصریح کرد: علی رغم تلاشهای صورت گرفته توسط اکثر دستگاه های اجرایی و دیگر نهادها به دلیل عدم اجرای دقیق برخی از قوانین و مقررات بازهم شاهد این هستیم که آمار اتباع خارجی غیر مجاز کاهش محسوسی نداشته است.

جعفری با تأکید به اینکه مردم باید همراه با مسئولین در مسیر ساماندهی اتباع خارجی گام بردارند افزود: در ماه های گذشته معتمدین تعدادی از محلات پیگیری کرده اند و با همکاری اهالی محله ها اقدامات قانونی و تأثیرگذاری در زمینه ساماندهی اتباع صورت گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد در پایان بیان کرد: پیشنهاد احداث مهمانشهر در شورای تأمین شهرستان بررسی شده و برای کسب صدور مجوزهای لازم به مراجع ذیربط ارسال شده است که امیدواریم که روند اجرایی آن در شهرستان یزد در اسرع وقت آغاز شود تا نظارت و کنترل بیشتری در دستور کار قرار گیرد.