محمد حسن نقدی در این جلسه با بیان اینکه مشکلات و معضلاتی نظیر خشکسالی ،آلودگی هوا ، ترافیک ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز و عدم توجه به محیط زیست می باشد افزود: باید همه دستگاههای زیربط با برنامه ریزی و چاره اندیشی بدنبال مرتفع شدن این مشکلات باشند تا در آینده این مشکلات به بحران های جدی تبدیل نشود.

معاون امور عمرانی فرمانداری یزد در جمع اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و دهیاران ضرورت مراقبت  حفاظت از سیل بند شهر یزد را یادآور شد و اظهار داشت: تاکنون در طول بازدیدهایی که صورت گرفته در برخی از نقاط این سیل بند شاهد خسارت هستیم که باید اعضای شوراها و دهیاران در خصوص آسیب ندیدن این سیل بند تلاش نمایند.

در این جلسه برزگری مدیر کل مدیریت بحران استانداری ضمن ارائه گزارش از خشکسالی های اخیر و بحران آب آشامیدنی در تابستان گذشته گفت: باید برای تأمین آب شرب از سفره های زیر زمینی موجود استفاده نمود که نگهداری این سفره ها بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی وقوع حوادث غیرمترقبه را امری حتمی دانست و خاطر نشان کرد: حوادث براساس سه پارامتر مکانی ، زمانی و شدت رتبه بندی می شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اعلام کرد: در طول 30 سال گذشته در سطح استان یزد شانزده نوع حادثه اعم از سیل ، زلزله ، طوفان و ... رخ داده است.

برزگری در پایان از همه دهیاران خواست بعنوان خط مقدم مدیریت بحران در روستاها حوادث احتمالی را مدیریت و در اسرع وقت اطلاعات لازم و صحیح را در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان قرار دهند.

در این جلسه امیر شاکری دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد نیز گزارشی از بازدیدهای صورت گرفته از سیل بند شهر یزد ارائه کرد.