در فرمانداری يزد برگزار شد ؛

کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی ( بهبود روابط همسران در کانون خانواده )

اولین جلسه از مجموعه کارگاه های کیفیت بخشی روابط زوجین با حضور خانم دکتر حصیب در روز شنبه 6 مرداد بهمن ماه برگزار شد.

اولین جلسه از مجموعه کارگاه های کیفیت بخشی روابط زوجین با حضور خانم دکتر حصیب در روز شنبه 6 مرداد بهمن ماه برگزار شد.

کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری در خصوص هدف از برگزاری این کارگاه گفت: زندگی در خانواده های پر تنش، افت بهره وری فرد را در محیط کار به همراه دارد و یکی از  علل اصلی طلاق در سطح جهان نیز فقدان مهارتهای ارتباطی است.

در این کارگاه داخلي فرمانداري يزد ، به طور مجزا در خصوص حوزه های روابط کلامی و غیرکلامی، روابط عاطفی، ارتباط با خانواده همسر، مهارت تصمیم گیری و انتقاد از همسر و در نهایت مهارت تربیت فرزند بحث و تبادل نظر شد.

دکتر حصیب اظهار داشت: هدف اصلی این کارگاه،افزایش دوستی و تعهد در رابطه ،افزایش صمیمیت، غنی ساختن مهارتهای ارتباطی زوجین، درک زوج از اهمیت رابطه با خانواده همسر و آشنایی زوج با مدل خانواده ها می باشد.

حصیب در ادامه سخنانش راهکارهای داشتن خانواده سلامت محور را تشریح کرد و افزود: مطالعات مختلف در حوزه خانواده نشان می دهد سلامت با آرامش درون خانواده ارتباطی تنگاتنگ دارد و خانواده ای سالم است که اعضای آن در کنار هم آرامش و راحتی را تجربه کنند.

وی نگاه تحقیرآمیز نسبت به همسر یا فرزند، روحیه تدافعی در خانواده و دوری های عاطفی را برخی ازعوامل سلب آرامش در محیط خانواده بيان كرد و گفت: در خانواده هایی که سلامت ارتباطی وجود ندارد، اعضای آن در معرض بیماری های جسمی و روحی فراوانی قرار می گیرند.

این استاد روانشناسی گفت: در خانواده ي سلامت محور، استقلال عاطفی بیشتري وجود دارد و روابط رفیقانه بوده و افراد به دنبال قضاوت نخواهند بود.

وی با بیان اینکه درخانواده سلامت محور توجه به عطش عاطفه نمود عینی دارد، گفت: هر چقدر این عطش در درون خانه بدون پاسخ بماند، فضاهای بیرونی براي فرد آسيب زاتر است.