پيام فرماندار يزد به مناسبت روز ملي شوراهاي اسلامي

فرماندار يزد در پيامي فرارسیدن 9 اردیبهشت‌ماه روز ملي شوراها را به اعضاي شوراي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان يزد تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، «مصطفي سالاري» در اين پيام آورده است:

صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹ درواقع بیانگر اراده نظام جمهوري اسلامي ايران در سپردن مسئوليت مديريت شهرها و روستاها به مردم بود كه توانست فصل جدیدی را در بالا بردن سطح مشارکت عمومی اقشار جامعه در امور مختلف ايجاد نمايد.

خوشبختانه با روی کار آمدن دولت هفتم و تقویت حس مشارکت گرایانه دولت که ناشی از شعارها و برنامه‌های دولت  بود اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با رأی مردم انتخاب و آغاز به کارکرد.

افزایش و ارتقاء مشارکت در جامعه را به‌عنوان مهم‌ترین هدف و فلسفه وجودی شوراهاي اسلامي شهر و روستا می‌توان نام برد و بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالي) شوراها تنها نهاد اجتماعی هستند که همه ابعاد زندگی افراد جامعه را در برگرفته و زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

اينجانب نهم اردیبهشت‌ماه، روز ملی شوراهاي اسلامي را به اعضاي شوراي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان تبريك گفته و ‌اميدوارم در سال «حمايت از كالاي ايراني»، شوراهاي اسلامي به‌عنوان حلقه‌های رابط دولت و مردم با داشتن سرمایه عظيم اعتماد عمومی و با تکیه بر اصل وظیفه‌شناسی و بهره‌مندی از خرد جمعی و نظرات كارشناسي در راستاي تحقق اهداف اين شعار موفق و مؤيد باشند.