پيام فرماندار يزد به مناسبت روز جهاني كارگر و هفته گراميداشت مقام شامخ معلم

فرماندار يزد با صدور پيامي به مناسبت روز جهاني كارگر و هفته گراميداشت مقام شامخ معلم، اين مناسبت ها را به كارگران زحمت كش و فرهنگيان متعهد و خدوم تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در اين پيام آورده است:

11 ارديبهشت ماه روز جهاني كارگر، روز تجليل از خدمات ارزنده ي كارگران شريفي است كه به عنوان يكي از مهمترين عناصر پيشرفت، توسعه، بالندگي و خود اتكايي هر جامعه اي محسوب مي شوند.

كارگران در دين مبين اسلام از جايگاه بس ارزشمندي برخوردار هستند تا آنجائي كه حضرت رسول اكرم (ص) بر دستان كارگر بوسه زد و فرمودند: « اين دستي است که در آتش جهنم نمي سوزد.» بديهي است بوسيدن دست کارگر از سوي بزرگ ترين پيامبر خدا(ص) ارزش عالي و اهميت بي نظير «کار» و تلاش براي رزق حلال را نشان مي دهد.

امروز جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف کار و سازندگی، افتخارات عظیم و ارزشمندی را خلق کرده اند که بی شک بخش وسیعی از آن، مرهون کوشش و تلاش، قناعت و هوشمندی کارگران متعهد اين مرز و بوم است.

12 ارديبهشت ماه روز شهادت استاد شهيد دكتر مرتضي مطهري، بيانگر ايثار و تلاش سازنده ي معلمان متعهدي است كه سربلندي و سرافرازي ايران اسلامي را در سرلوحه كار خود قرار داده و با انتقال ارزشهاي علمي، فرهنگي و ترويج فرهنگ ناب اسلامي به دانش آموزان زمينه هاي افتخار آفريني و پيشرفت علمي، فرهنگي،‌اقتصادي، اجتماعي و سياسي كشور را فراهم نموده اند.

بي شك آگاهي روز افزون دانش آموزان و ارتقاي سطح علمي و فرهنگي آنان مرهون تلاش هاي و زحمات بي شائبه شماست كه علم ، دانش و تخصص خود را صميمانه و بي دريغ در اختيار آنان قرار مي دهيد.

اينجانب با تبريك روز جهاني كارگر و هفته گراميداشت مقام شامخ معلم، موفقيت روز افزون كارگران زحمت كش و فرهنگيان متعهد و خدوم را در راستاي آرمان هاي بلند امام راحل(ره) و در پرتو منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.