معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خواستار شد؛

همراهي مردم براي ساماندهي وضعيت اشتغال و مسكن اتباع غیرمجاز

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی معتمدین محلات بابیان اهميت فرهنگ‌سازی در استان، همراهي مردم را براي ساماندهي وضعيت اشتغال و مسكن اتباع غیرمجاز خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «محمدعلی طالبی» در نشست هم‌اندیشی معتمدین محلات یزد بابیان این‌که پذیرش اتباع خارجی نيازمند تدوین برنامه مدوم كشوري برای ساماندهی است گفت: هیچ ایرانی موافق حضور مهاجرین خارجی غیرقانونی به شکل و شيوه موجود نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد مدیریت و ساماندهی اتباع خارجی را مستلزم همکاری مستمر مردم با مسئولان عنوان کرد و افزود: متأسفانه استان‌های هم‌جوار و مرزی آن‌طور که شايسته است در مقوله جلوگیری از ورود اتباع درست و مؤثر عمل نمی‌کنند به همین دلیل فشار مدیریت و ساماندهی این موضوع بر دوش استان یزد افتاده است.

وي به رسمیت نشناختن مهاجرین افغانستانی را به‌عنوان یکی از معضلات جدی پيشروي مدیریت و ساماندهی مهاجرین در استان و کشور برشمرد و تصريح نمود: درصدد هستيم تا با همراهي شوراي تأمین كرمان و سيستان و بلوچستان برنامه‌ای مدون و منسجم برای مدیریت ورود اتباع خارجی سه استان اتخاذ نماييم.

طالبي ادامه داد: امروز استان یزد با جمعیتی از مهاجرین افغانستانی روبرو است که به‌واسطه قدمت حضور، هیچ تصویری از کشورشان ندارند و خود را ایرانی می‌دانند و لازم است واقعیت حضور اتباع در کشور را بپذیرفت و از شعار دادن پرهيز كرد.

معاون استاندار همراهي مردم را براي ساماندهي وضعيت اشتغال و مسكن اتباع غیرمجاز در استان خواستار شد و بر لزوم فرهنگ‌سازی مبتني بر آموزش در اين خصوص تأکید نمود.

وي حضور مهاجرین را موضوعی جهانی و مربوط به تمام کشورهای جهان دانست و افزود: اكنون وضعیت ایران اسلامی در مورد مهاجرین نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسيايي بهتر است.

معاون استاندار با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد، مدیریت حضور و ورود اتباع خارجی افغانستانی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی مدیریت استان طی چهار سال گذشته برشمرد و ابراز داشت: بی‌سابقه‌ترین اقدامات فرهنگی و مدیریتی در بحث اتباع خارجی سال‌های اخير در استان انجام‌شده است.

وی ترد 120 هزار اتباع خارجی افغانستانی غیرمجاز را ازجمله اقدامات انجام‌شده طی چهار سال گذشته دانست و اظهار کرد: طبق اطلاعات به‌دست‌آمده در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت استان یزد اتباع خارجی هستند.