معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد عنوان كرد:

هفته دولت، هفته پاسخگويي مسئولانه به مردم / حل مسائل از طريق سخنراني پشت تريبون ممكن نيست

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در نشست شوراي اداري شهرستان يزد هفته دولت را هفته پاسخگويي مسئولانه به مردم دانست.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي اداري شهرستان يزد با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، سرپرست فرمانداري يزد، امام‌جمعه شهر شاهديه، معاونين و مشاورين فرماندار يزد و اعضاي اين شورا در محل فرمانداري يزد برگزار شد.
 
ضرورت تشريح اقدامات انجام‌شده براي مردم
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين نشست ضمن تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر افزود: هفته دولت، هفته پاسخگويي مسئولانه به مردم است و ضرورت دارد اين مهم به‌گونه‌ای صورت گيرد كه ارتباطي دوسویه بين مردم و مسئولان برقرار شود.
وي با اشاره به توصيه حضرت امام خميني (ره) به مسئولان دولتي براي بيان اقدامات خود، تصريح كرد: سه مؤلفه پاسخگويي، مسئولیت‌پذیری و شفافيت از عناصر حكمراني خوب هستند كه بايد مورد توجه قرار گيرند.
 
مسئولان دولتي در برابر ضعف‌ها پاسخگو باشند
«محمدعلي طالبي» با اشاره به اينكه مسئولان دولتي در برابر ضعف‌ها پاسخگو باشند، اظهار داشت: پاسخگويي، مسئولیت‌پذیری را در ما تقويت می‌کند و سبب رشد فردي و جمعي خواهد شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد جريان پاسخگويي را يك جريان بالا به پايين دانست و تأکید كرد كه پاسخگويي بايد در همه سطوح و قسمت‌ها مطرح و اجرايي شود.
طالبي بابیان اينكه شفافيت در كارها بركات بسياري براي جامعه خواهد داشت، اذعان داشت: شفافيت در كارها و برنامه باعث از بين رفتن فساد و مشكلات ناشي از اين آسيب اقتصادي می‌شود و راه توسعه كشور را هموار خواهد كرد.
 
حل مسائل از طريق سخنراني پشت تريبون ممكن نيست
وي ارتباط و تعامل با مردم را مهم ارزيابي كرد و افزود: خوشبختانه هفته دولت فرصتي خوبي است تا همدلي و هم‌زبانی در جامعه و در بين مردم و مسئولين به اوج خود برسد.
طالبي با اشاره به اينكه اگر بخواهيم همدلي در جامعه محسوس باشد، نبايد از پشت تريبون نماز جمعه و مجالس با يكديگر سخن بگوييم، تصريح كرد: اگر دو مسئول حرف و سخني با يكديگر دارند ضرورت دارد تا رودررو و با آرامش مسائل را مطرح كنند و به حل‌وفصل آن مسئله بپردازند.
 
به‌زودی شاهد رونق فعالیت‌های عمراني خواهيم بود
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئيس سازمان برنامه‌وبودجه كشور به يزد گفت: استان ميزبان آقاي دكتر نوبخت به‌عنوان يكي از اعضاي مؤثر هیئت دولت بود كه اميدواريم بركات اين سفر به‌زودی شامل حال مردم عزيز شود.
طالبي بابیان اينكه استان يزد در روزهای آتي كارهاي بزرگي پيش رو دارد، تأکید كرد: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه استان اجرايي كردن مصوبات سفر رياست محترم جمهوري است كه با توجه به اعتبارات مطلوبي كه در اين سفر تخصیص‌یافته است، به‌زودی با همراهي بخش خصوصي شاهد رونق فعالیت‌های عمراني در شهرستان‌های استان خواهيم بود.
 
ايجاد زمينه حضور نخبگان و متخصصين در شوراها
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا در سال آينده، اظهار داشت: انتخابات شوراهاي شهر و روستا از اهميت خاصي برخوردار‌است و ضرورت دارد زمينه حضور نخبگان و متخصصين اين حوزه در انتخابات فراهم شود.