معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد؛

نياز به انجمنهايي داريم كه براي استمرار فرايند پاكي در مبحث درمان اعتياد تلاش كنند

جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد به ریاست «محمد علی جعفری» معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، «محمد علی جعفری» بيان كرد : يكي از مفاد دستور كار جلسه چهارم شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر بحث انجمن معتادان گمنام است كه در جلسات اول و دوم شورا در مورد آن تبادل نظر شد و بايد ظرفيت انجمن مذكور را به صورت علمي و كارشناسي و آماري بررسي كنيم تا بتوانيم براي درمان و استمرار پاكي معتادين به نحو احسن بهره ببريم.

وی ابراز كرد: در بحث اعتياد و مبارزه با مواد مخدر با توجه به سه محور مقابله،پيشگيري و درمان؛مشكل ترين و موضوع ، بحث درمان است . تعداد قابل توجه افرادي كه در كمپهاي ترك اعتياد تحت درمان قرار مي گيرند بازگشت مجدد به مواد مخدر دارند و در اين راستا خواستار احياء و بهره وري از ظرفيت انجمنهايي شد كه بتوانند فرايند پاك بودن را استمرار بخشند.

جعفری با اشاره به ديگر دستور كار جلسه - استفاده از ظرفيت سازمانهاي مردم نهاد شهرستان – گفت: تاكنون حدود 40سازمان مردم نهاد از فرمانداري يزد و همچنين از ادارات  بهزيستي و ورزش جوانان و تبليغات اسلامي داراي مجوز فعاليت هستند كه با شناخت ظرفيتهاي آنان مي توان هم افزايي لازم را در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي  ايجاد كرد.

شايان ذكر است در اين جلسه ناصر صباغ زادگان ، مدير بهزيستي شهرستان گزارش جامع تحليلي و آماري از جايگاه و ظرفيت انجمن معتادان گمنام ارائه كرد . اين انجمن بابرگزاري جلسات منظم براي افرادي كه قبلا معتاد بوده و تصميم به ترك اعتياد گرفته اند ، فرصت مناسبي براي استمرار پاكي آنان فراهم كرده است.

در اين جلسه مقرر شد مركز آموزش فني و حرفه اي نسبت به برنامه ريزي و برگزاري دوره هاي آموزش مشاغل براي سازمان هاي مردم نهاد متقاضي اقدام لازم به عمل آورد.