محمد صالح جوکار پس از پایان این بازدید گفت: با توجه به جلسه ای که با حضور شورای اسلامی روستای دهنو ، مدیر عامل توزیع برق ، جهاد کشاورزی شهرستان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، آب و فاضلاب روستایی و آموزش و پرورش تشکیل و در خصوص مسائل و مشکلات روستای دهنو بحث و تصمیم گیری شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد شرکت توزیع برق نسبت به جابجایی تأسیسات در معابر اصلی پس از رفع تعارضات محلی توسط شورای اسلامی روستا و همچنین تأمین روشنایی بلوار ولایت اقدام لازم بعمل آورد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: سند دار شدن منازل مسکونی دهنو،‌هزینه کرد مبالغ اخذ شده از زمینهایی که توسط بنیاد مسکن به مردم واگذار شده جهت آماده سازی،‌ جذب اعتبارات ملی برای روستای دهنو و واگذاری زمینهای با کاربری فضای سبز و عمومی به شورای و دهیاری از تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این جلسه می باشد.

جوکار خاطر نشان کرد: همچنین شورای اسلامی روستا نسبت جذب دانش آموز از روستاهای مجاور اقدام لازم صورت پذیرد تا پایه های دوم دبیرستان در این روستا نیز همچنان دایر باشد و همچنین آموزش وپرورش نسبت به تکمیل و بهره برداری آموزشگاه پانزده خرداد اقدام نماید.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید صورت گرفته از روستای خویدک نیز اعلام کرد: با توجه به اتمام عملیات ساختمان خانه بهداشت  خویدک توسط خیر محترم حاج رضا دشتی مقرر شد خانه بهداشت موجود توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به محل جدید منتقل گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: تأمین اعتبار و همچنین جبران خسارت ناشی از احداث سیل بند توسط جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استان ، آسفالت جاده قدیم خویدک به فهرج ، حصار کشی و مرمت بنای مسجد قدیم خویدک به صورت مشارکتی میراث فرهنگی و شورای اسلامی روستا ، تأمین روشنایی ورودی خویدک  و همچنین پیگیری و ساماندهی ورودی خویدک توسط بخشداری و اداره راه و شهرسازی از دیگر مصوبات بازدید از روستای خویدک بوده است .

وی با بیان اینکه در روستای فهرج جلسه ای با حضور هیأت امنای بقعه متبرکه شهداء برگزار شد افزود: در این جلسه مقرر شد طرح مرمت شبستان و سالن وابسته به بقعه شهدا توسط اوقاف طراحی و توسط هیأت امناء و با نظارت میراث فرهنگی انجام پذیرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : تهیه فاز اول طرح جامع شهداء توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طی مدت یکماه و همچنین در اولویت قرار دادن بقعه شهدای فهرج از حیث توزیع اعتبارات توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

جوکار اظهار داشت:در جلسه ای با حضور معتمدین ،شورای اسلامی و دهیاری روستای شحنه با جمعی از مسئولان مشکلات این روستا نیز بررسی و در جهت مرتفع نمودن آنها تصمیم گیری شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر گردید با حضور دستگاههای اجرایی مرتبط با محوریت فرمانداری جلسه ای در خصوص اراضی واگذار شده در اوایل انقلاب براساس فتوای شهید صدوقی (ره) که عواید ناشی از آن صرف قنات این منطقه گردیده است تشکیل و در خصوص اعمال در کمیسیون ماده 148 اقدام لازم صورت پذیرد و شورای اسلامی روستا تا حصول نتیجه پیگیری و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی نیز مساعدت لازم را معمول دارند.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص ورودی شحنه نیز با حضور مدیر کل راه و شهرسازی و همچنین شورای اسلامی روستا و معتمدین بازدیدی صورت گرفت که در توافق کلی در این موضوع نیز ایجاد شد تا راه و شهرسازی نسبت به ساماندهی آن اقدام کند.

جوکار افزود: تهیه لیست توسط شورای اسلامی روستا وارسال به آب منطقه ای جهت تعیین تکلیف اراضی 46 هکتاری طی مدت یکماه،‌ فعال نمودن گشت حفاظت و برخورد با متخلفان در حریم قنات شحنه توسط راه و شهرسازی ، و همچنین واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی به بنیاد مسکن جهت تهیه طرح و آماده سازی برای متقاضیان مسکن مهر جوانان روستا از مصوبات این بازدید بود.

نماینده مردم یزد و صدوق در پایان ابراز امیدواری کرد تا در چند ماه آینده با اجرایی شدن این مصوبات شاهد مرتفع شدن بخشی از مشکلات روستاهای بخش مرکزی یزد باشیم.