فرماندار يزد:

نقد سازنده يكي از نيازهاي اصلي مديران و مسئولان است

فرماندار يزد در بازديد از دفتر سرپرستي روزنامه ايران در يزد نقد سازنده را نياز امروز مديران و مسئولان دانست و گفت: نقد سازنده مورد توجه و تأكيد دولت است كه در اين راستا مطبوعات به عنوان يكي از اركان اصلي جامعه مي توانند با نوشتار خود،‌ مسائل را به سمع و نظر مديران برسانند و براي رفع آنها راهكارهاي عملياتي ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد به همراه معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد از دفتر سرپرستي روزنامه ايران در يزد بازديد نمود.

" محمود شاكري شمسي " در اين بازديد با گراميداشت ياد و خاطره خبرنگار شهيد " محمود صارمي " و تبريك 17 مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری حرفه ای سخت و پراسترس مي باشد كه با توجه به سختي هاي اين شغل تنها عشق و علاقه دو مشخصه اصلي صاحبان اين حرفه است، که اگر این دو خصیصه مهم نبود شاید بسیاری از افرادی که اکنون در این حرفه حضور دارند هرگز این شغل پر مخاطره را انتخاب نمی کردند.

فرماندار يزد با بيان اينكه خبرنگاران نقش تأثيرگذاري را در آگاهي بخشي و تنوير افكار عمومي دارند افزود: در استان يزد گاهاً مطبوعات با مسائل و مشكلاتي مواجه هستند كه اميدواريم با با پيگيري مسائل از سوي صاحبان مطبوعه و همكاري مسئولان استاني اين مسائل نيز حل و فصل شود تا خدشه اي به رسالت بزرگ خبرنگاران وارد نشود.

وي با تأكيد به اينكه اخبار روزنامه ايران به عنوانیک روزنامه دولتي بايد در راستاي افزايش اميدواري و نشاط در جامعه باشد تصريح كرد: از روزنامه ايران توقع داريم تا در انعكاس اخبار و اقدامات انجام شده از سوي كارگزاران دولت در استان يزد پر رنگ تر عمل كند.

" شاكري شمسي " خاطرنشان كرد: مطبوعات پل ارتباطي ميان مردم و دولتمردان هستند و بايد در راستاي اهداف و وظايف خود ضمن بيان اقدامات صورت گرفته از سوي دولت، انتقال دهنده مسائل، درخواست ها و انتظارات مردم به گوش مسئولين باشند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در بخشي ديگر از سخنان خود نقد سازنده را نياز امروز مديران و مسئولان دانست و گفت: نقد سازنده مورد توجه و تأكيد دولت است كه در اين راستا مطبوعات به عنوان يكي از اركان اصلي جامعه مي توانند با نوشتار خود،‌ مسائل را به سمع و نظر مديران برسانند و براي رفع آنها راهكارهاي عملياتي ارائه دهند.

فرماندار يزد تصريح كرد: در شهرستان از نقدهاي سازنده اي كه از سوي شهروندان، اصحاب رسانه و ... مطرح مي گردد، استقبال مي نماييم.

وي در ادامه با بيان اينكه با برنامه ريزي استاندار محترم و مديران ادارات و نهادها ، استان در مسير توسعه متوازن قرار گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر استان و به تبع آن شهرستان يزد در شرايط مناسبي قرار دارد كه اين خود مي تواند منجر به رشد و بالندگي بيش از پيش استان در حوزه هاي مختلف شود.

" شاكري شمسي " با اشاره به اينكه كمبود آب به عنوان مهم ترين مشكل استان مي باشد افزود: انتقال آب از ساير استان ها و نيز مديريت بهينه مصرف آب از اولويت هاي كاري است كه در استان و شهرستان يزد در حال پيگيري است.

فرماندار يزد با اعلام اينكه بخش زيادي از آب در حوزه كشاورزي مصرف مي شود گفت: در مديريت بهينه مصرف آب در بخش كشاورزي بايد به دنبال استفاده از آبياري هاي نوين و كشت گونه هاي كم آب خواه باشيم كه تاكنون در اين راستا اقداماتي صورت گرفته است.

وي توجه به بافت تاريخي شهر يزد را از ديگر رويكردهاي فرمانداري در دو سال گذشته عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: وجود بافت تاريخي يك پارچه و زنده و نيز وجود تك بناهاي تاريخي در شهر يزد از جمله مهمترين پتانسيل هاي شهرستان در بحث توسعه صنعت گردشگري است.

فرماندار يزد تصريح كرد: خوشبختانه در سال 93 و اوايل سال جاري با تلاش دستگاه هاي ذيربط در استان، يزد به لحاظ توجه گردشگران خارجي با صعود يك پله اي بعد از استان اصفهان در رتبه ي دوم قرارگرفته است.

" شاكري شمسي " همچنين با بيان اينكه در حال حاضر يزد به عنوان يكي از قطب هاي مهم درماني و بهداشتي در سطح كشور معرفي مي شود گفت: اين موفقيت به عنوان يك سرمايه اجتماعي بسيار مهم است كه ناشي از حضور و تلاش پزشكان متخصص و متعهد يزدي مي باشد.

فرماندار يزد با اشاره به طرح پيشنهاد ساماندهي مراكز درماني و مطب پزشكان در شهر يزد تصريح كرد: وجود ساختمان هاي پزشكان و مراكز درماني در برخي از معابر شهر باعث بروز برخي معضلات و ناهنجاري هاي فرهنگي، ترافيكي، اجتماعي و بهداشتي شده كه اين موضوع موجبات نارضايتي شهروندان يزدي شده است.

وي با اعلام اينكه در سال گذشته اقدامات خوبي در راستاي رفع مسائل زيست محيطي شهرستان صورت گرفته است خاطرنشان كرد: در اواخر سال گذشته پس از بررسي هاي صورت گرفته و در نظر گرفتن تمامي جوانب با انعقاد تفاهم نامه اي با صاحبان كوره در شهرستان يزد مقرر گرديد تا اين واحدها تا سه سال آينده نسبت به تغيير كاربري اقدام نمايند.

" شاكري شمسي " کم تحركي را به عنوان مهمترين مشكل مردم يزد دانست و خاطرنشان كرد: اين مشكل باعث شده تا يزد بالاترين آمار را در ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي در سطح كشور دارا باشد.

فرماندار يزد افزود: در اين زمينه نيز با هماهنگي صورت گرفته با معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري در آينده به دنبال ايجاد مسيرهاي پيادرو در خيابان هاي مسجد جامع و خيابان قيام هستيم.

وي اضافه كرد: در شهرستان يزد موضوع سلامت مردم به عنوان يكي از مهمترين دغدغه هاي مطرح مي باشد، لذا با توجه به رويكرد دولت يازدهم، هر اقدامي می بایست در سطح شهرستان با توجه به مباحث بهداشتي و زيست محيطي صورت مي پذيرد.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به توافق صورت گرفته ميان ايران و كشورها 1+5 در رابطه با مسائل هسته اي تصريح كرد: در جريان مذاكرات خبرنگاران به خوبي اخبار و رويدادهاي مذاكرات به سمع و نظر مردم و مخاطبان رساندند كه اميدواريم تا با اجرايي شدن آن و ظهور و بروز نتايج ارزشمند دوران پسا تحريم ، مطبوعات به خوبی نتایج آن را به جامعه منتقل نمایند.