باهدف فرهنگ‌سازی کرونا؛

نشست هم اندیشی فرماندار با خبرنگاران و اصحاب رسانه یزد برگزار شد

فرماندار یزد در این نشست ضمن استقبال از همکاری رسانه‌ها و فعالیت بیش از پیش این قشر در حوزه مدیریت شیوع کرونا نسبت به ایجاد اولین قرارگاه رسانه‌ای با هدف فرهنگسازی کرونا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد: سید محمد رستگاری فرماندار یزد در این نشست که در سالن ولایت فرمانداری یزدبا جمع محدودی از خبرنگاران برگزار شد ، ضمن استقبال از همکاری رسانه‌ها و فعالیت بیش از پیش این قشر در حوزه مدیریت شیوع کرونا نسبت به ایجاد اولین قرارگاه رسانه‌ای با هدف فرهنگ سازی کرونا اعلام آمادگی کردواز لزوم هم اندیشی در خصوص ارتقای خدمات و افزایش بازدهی فعالیت‌های مربوط به فرمانداری خبر داد و گفت: اقداماتی مانند بازرسی و گشت‌های پیوسته و همچنین پلمب واحدهای متخلف در زمینه کنترل شیوع کرونا تاکنون انجام شده است اما باید فضایی بیشتری  برای فرهنگ‌سازی کرونا در بین مردم ایجاد شود.
وی درادامه ادامه بابیان اینکه کسب و کارها با رویکرد همزیستی با کرونا ادامه یابدافزود: : با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه پیش‌بینی از اتمام بیماری کرونا وجود ندارد لذا کسب و کارها باید بر اساس روال جدید و همزیستی با این ویروس با حفظ آیین‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.
این مسئول گفت : همه محدودیت‌هایی که در ستاد کرونا انجام می‌شود، بر اساس درنظر گرفتن سلامتی مردم است و لذا امکان جداسازی اصناف وجود ندارد .
وی ادامه داد: در این تصمیم‌گیری‌ها از اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها نظرخواهی و نشست‌های مختلفی در این زمینه برگزار و بهترین تصمیم با پیشنهاد خود این تشکل‌ها انجام شده است و هیچ گونه تصمیمی به آن‌ها تحمیل نشد.
فرماندار شهرستان یزد اظهار داشت: همه این تصمیم‌ها به نحوی است که در زمان بحران شیوع ویروس کرونا با مشکل بیشتر مواجه نشویم و امکان مدیریت وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت بحرانی از لحاظ بیماری کرونا قرار داریم گفت: نشست‌هایی با معتمدان محلی و اقشار مختلف برگزار شده تا هر کاری از دستشان بر می‌آید برای رعایت آیین نامه‌های بهداشتی و ایجاد این فرهنگ انجام دهند و نظرات اقشار مختلف بررسی می‌شود که در ادامه این نشست‌ها،  نشست با رسانه‌ها نیز برگزار شد.
رستگاری افزود: در تصمیم گیری‌ها با محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی مواجه هستیم که تصمیم گیری را مشکل می‌کند اما در همه این تصمیم گیری‌ها به گونه ای اقدام شده که صرفه و صلاح عموم در نظر گرفته شود و کماکان از اقشار مختلف درخواست داریم با پیشگیری و مقابله با کرونا، یاری رسان ما باشند.
فرماندار شهرستان یزد با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ تیم بازرسی با حضور مشترک واحدهای مختلف انجام شده که سه هزار و ۸۸۱ مورد بازدید را در بر داشته است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۴۶ مورد پلمب انجام شده است
همچنین محسن دهقان  رئیس اداره برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری یزد در این نشست گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده اخیر از همه اقشار مختلف درخواست داریم تا کمک کنند بتوانیم بحران کرونا را کنترل کنیم، متاسفانه شیوه زندگی‌ها هنوز همچنان طبق گذشته است و باید این شیوه زندگی تغییر کند چون بخش زیادی از بیماری‌های اخیر بواسطه رفت و آمدهای خانوادگی و دورهمی‌ها بوده است.