باهدف ساماندهي وضعيت اتباع؛

نشست هم‌اندیشی معتمدين محلات شهرستان يزد برگزار شد

نشست هم‌اندیشی معتمدين محلات شهرستان يزد با حضور مسئولين استان و شهرستان به‌منظور ساماندهي وضعيت اتباع غیرمجاز به‌ویژه در بافت‌های تاريخي شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ نشست هم‌اندیشی معتمدين محلات شهرستان يزد با حضور نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار، سرپرست فرمانداري يزد و جمعي از مسئولين دستگاه‌های استان با رويكرد ساماندهي وضعيت اتباع غيرمجاز بافت تاريخي برگزار شد.

 سرپرست فرمانداري يزد با بیان اينكه قانون‌مندی و آموزش به اتباع همواره مورد تأکید بوده است اظهار كرد: در همين راستا ضمن حمايت از مراكز آموزشي ويژه اتباع، نشست‌های متعددي با ریش‌سفیدان آن‌ها برگزار شده است.

«عباس حيدري» فرهنگ‌سازی در جامعه و مشاركت همه‌جانبه مردم براي رفع مشكلات مربوط به اشتغال و مسكن را ضروري عنوان كرد و خاطرنشان نمود: در صورت تحقق اين مهم و اجراي برنامه‌های دولت تدبير بسياري از مشكلات كنوني مرتفع خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد نيز بسیاری از مسائل اقامت اتباع خارجی در استان و ایران را در گرو مسائل سیاسی و امنیت ملی دانست و افزود: مباحث مربوط به ساماندهی اتباع خارجی در حوزه‌های اسکان، اشتغال و آموزش توسط کارشناسان در استان یزد تدوین و به وزارت کشور ارسال شده است.

«رضا زارع‌زاده» با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با شورای اسلامی شهر یزد در خصوص تصویب لایحه دريافت عوارض مضاعف واحدهای مسکونی در رهن مهاجرین ابراز داشت: قرار است شورای اسلامی شهر یزد با تصويب مصوبات لازم، مالکینی که منازل خود را به اتباع غیرمجاز اجاره می‌دهند ملزم به پرداخت عوارض مضاعف نمايد.

وی بابیان خروج قريب به هشت هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز از استان گفت: اكنون بسیاری از اتباع خارجی که به استان یزد وارد می‌شوند این استان را به عنوان محل عبوری برای رفتن به کشورهای دیگر انتخاب کردند و شيب اسكان آن‌ها در استان و كشور كند شده است.