فرماندار يزد تأكيد كرد؛

نتايج فعاليت هاي پژوهشي در آموزش و پرورش اجرايي شود

فرماندار يزد با مهم دانستن نتايج فعاليت هاي پژوهشي در آينده نظام تعليم و تربيت گفت: يافته هاي علمي و پژوهشي مي تواند ضمن رفع نقاط ضعف احتمالي به تقويت نقاط قوت كمك نمايد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، معاون پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش و پرورش استان، رئيس شوراي اسلامي شهرستان و ساير اعضاء برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه با اشاره به اجراي طرح هاي مختلف پژوهشي در آموزش و پرورش در سطوح مختلف اظهار داشت: مباحث در نظر گرفته شده از اين تحقيق و پژوهش ها بايد مبتني بر ظرفيت ها و محدوديت ها آموزش و پرورش شهرستان باشد و براساس همين شاخص ها اقدام شود.

فرماندار يزد خواستار اجرايي شدن نتايج اين پژوهش ها در آموزش و پرورش شد و تصريح كرد: استفاده از يافته هاي علمي و پژوهشي در اركان مختلف آموزش و پرورش مي تواند ضمن رفع نقاط ضعف احتمالي به تقويت نقاط قوت كمك نموده و مسير را براي تحقق بخشيدن به اهداف نظام تعليم و تربيت هموارتر سازد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد اضافه كرد:  فعالیت های علمي و پژوهشي كه موجب رشد بنیه علمی دانش آموزان و تجربه و ارتقاء فعاليت هاي معلمان می شود بايد در اولویت برنامه های آموزش و پرورش باشد.

وي در ادامه سخنان خود به تلاش هاي دولت تدبير و اميد در راستاي بهبود اعتبارات آموزش و پرورش اشاره كرد و ابراز داشت: در دو سال گذشته در توزيع اعتبارات در كميته برنامه ريزي شهرستان اعتبارات آموزش  و پرورش شهرستان از يازده ميليارد تومان به حدود سي ميليارد تومان افزايش داده ايم.

سالاري خاطرنشان كرد: در سال جاري ميزان تخصيص ها در اعتبارات تملك دارايي و قانون متوازن نيز نسبت به سال قبل مناسبتر بوده كه اميدواريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته بخش قابل توجهي از مشكلات آموزش و پرورش مرتفع شود.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه اعتبارات دولتي به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي اساسي آموزش و پرورش نخواهد بود اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش سعي دارند تا زمينه را براي جذب كمك و مشاركت مردم و خيران در راستاي بهبود وضع موجود فراهم كنند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در پايان بر استفاده از ظرفيت شوراهاي اسلامي شهر و شهرداري ها در راستاي رفع نواقص و مشكلات مدارس تأكيد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداري هم از نظر قانونی و هم از نظر نوع روابط کاری، پتانسیلی بسیار خوب و قوی در جهت کمک به آموزش و پرورش است.