معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرمانداري؛

مناسب سازي تجهيزات ورزشي همگاني نصب شده در بوستانهاي شهري براي استفاده معلولين و جانبازان اجرايي گردد

جلسه طرح مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با عنوان "سياستها،راهبردها،وظايف و ضوابط اجرايي ترويج فرهنگ حضور،توانمندي و افتخارآفريني جانبازان و معلولان از طريق ورزش "ابلاغي توسط رياست محترم جمهور " در محل فرمانداري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه طرح مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با عنوان "سياستها،راهبردها،وظايف و ضوابط اجرايي ترويج فرهنگ حضور،توانمندي و افتخارآفريني جانبازان و معلولان از طريق ورزش  "ابلاغي توسط رياست محترم جمهور" به رياست محمدعلي جعفري"معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرمانداري و با حضور"احمد نقيبي ندوشن"مدير اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران، "ناصر صباغزادگان"مدير اداره بهزيستي شهرستان، "بهروز ابويي"مشاور مدير كل صدا و سيما، "داود فتح آبادي پور"رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان، "محمد فتاحي"مدير اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي شهرستان، "عليرضا مشايخي"مدير منطقه چهار شهرداري يزد و نمايندگي از ساير دستگاه هاي مدعو جلسه، برگزار شد .

 در اين نشست "محمد علي جعفري"معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرمانداري با تأكيد بر ضرورت امر ورزش براي تمام اقشار جامعه، خواستار شد:با توجه به ظرفيت و توانمندي ادارات به مباحث ورزش و توانمندي جانبازان و معلولان پرداخته مي شود زيرا امر ورزش براي جانبازان و معلولان ضرورت بيشتري دارد به علت اينكه هم توانمندي‌شان حفظ شود و هم شرايط روحي‌شان از لحاظ آسيبهاي رواني با ورزش كردن نشاط و شادابي مي گيرد.

وي با اشاره به اين موضوع كه بايد  با همفكري شرايط ورزش جانبازان و معلولين عزيزمان را بهتر فراهم نماييم اظهار داشت: با توجه به اين مبحث من بعد در ديدارها و بازديدها از جانبازان و معلولين بزرگوار در مورد برنامه هاي ورزشي شان سؤال شود و براي آن دسته كه در منزل هستند و قادر به حضور نيستند برنامه‌ريزيهاي خاص و منطبق با وضعيت جسمي و روحي و خانوادگي آنها انجام شود.

"محمد علي جعفري" در ادامه از اداره ورزش و جوانان شهرستان خواست : تا با تهيه و ارسال ساعت كار كليه اماكن ورزشي با ساعتهاي مشخص شده براي حضور جانبازان و معلولين تا پايان سال جاري به اداره بهزيستي و اداره بنياد شهيد و  امورايثارگران شهرستان در روند برخورداري اين عزيزان از تجهيزات ورزشي تسريع نمايد.

وي همچنين از اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران خواستار شد تا مكاتبه در خصوص ارائه تسهيلات براي تامين وسايل نقليه مناسب براي امكان حضور جانبازان تحت پوشش در برنامه هاي ورزشي را در دستور كار خود قرار دهد و اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي شهرستان با همكاري اداره ورزش و جوانان شهرستان ليستي از اماكن توليدي كه خاص معلولين مي باشند براي برنامه ريزي جهت امكان ارائه خدمات ورزشي به آنان تهيه و اطلاع رساني نمايد.

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرمانداري همچنين شهرداريها را مأمور كرد تا اقدام لازم جهت مناسب سازي تجهيزات ورزشي همگاني نصب شده در بوستانهاي شهري براي استفاده معلولين و جانبازان را انجام دهند.

در پايان خطاب به مسئولان تمام دستگاه هاي اجرايي شهرستان اذعان داشت: كليه ادارات شهرستان يزد ظرفيتهاي ورزشي،سانسهاي ورزشي خود را براي استفاده معلولين و جانبازان عزيز به اداره ورزش و جوانان شهرستان اعلام نمايند.