فرماندار یزد:

معلم چراغ راه انسان برای رسیدن عالی‌ترین درجات مادی و معنوی است

فرماندار یزد با اشاره به نقش و جایگاه معلم در جامعه، گفت: معلم چراغ راه انسان برای رسیدن عالی‌ترین درجات مادی و معنوی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، «مصطفی سالاری» در همایش آموزگاران عشق که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و مقام معلم شهید علامه مرتضی مطهری، گفت: معلم همواره در جامعه نقش چراغ راه انسان و آموزگار بشر در کسب عالی‌ترین درجات مادی و معنوی است و اگر تمام سال را روز معلم بنامیم هنوز در قدردانی این راه آسمانی کم گذاشته‌ایم.

وی در ادامه حضور معلمان دلسوز یزدی را مایه افتخار این دیار دانست و افزود: اگر امروز یزد دارای جایگاه ویژه در عرصه آموزش و صاحب 24 مقام برتری در کنکور کشور است وبرترین‌های ورزشی، علمی، فرهنگی بین‌المللی در یزد حضور دارند همگی حاصل تلاش معلمانی است که با دلسوزی و جدیت فرزندان ما را آموزگار هستند.

فرماندار یزد تصریح کرد: جایگاه ویژه معلم بخصوص معلمین مقاطع ابتدایی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی افراد و جامعه بر کسی پوشیده نیست. معلم است که در کنار آموزش علم و دانش، مهارت‌های زندگی را نیز به شاگردان خود آموزش داده و راه درست زندگی را به آن‌ها نشان می‌دهد.

سالاری در ادامه با اشاره به بحران آب و همچنین نام گذاری سال به عنوان « سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: از معلمان توانمند و دلسوز یزدی می‌خواهیم تا در کنار آموزه‌های زندگی‌بخش خود، آموزش اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کالا و تولیدکنندگان داخلی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی اذعان کرد: با توجه خشک‌سالی‌های پی‌درپی و شرایط اقلیمی استان یزد می‌طلبد تا همانند نیاکان خردمند و تلاشگر خود قدر آب این مایه حیاط را دانسته و با اصلاح الگوی مصرف در جامه از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

فرماندار یزد گفت: امیدواریم بافرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف آب و در کنار آن حمایت از کالای داخلی سوی آموزش‌وپرورش، بتوانیم از بر نیرنگ‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران پیروز شویم و همچون گذشته ایرانی سربلند و آباد داشته باشیم.