مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

مطمئن ترین راه برای دختران الگو پذیری از بانوان عالم تشیع است

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد مطمئن ترین راه برای دختران را الگو پذیری از بانوان عالم تشیع عنوان کرد وگفت: نمایندگان بانوان در استان باید مسیرهای را ایجاد نمایند که دختران ما بتوانند بیش از پیش با این الگوها آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " فخر السادات خامسی هامانه" روز چهارشنبه 28 مرداد ماه در نشست مشترک نمایندگان زن ادارات که در محل سالن کنفرانس ولایت فرمانداری یزد به منظور هماهنگی و همکاری بین بخشی در خصوص برنامه های دهه کرامت برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه( س ) به آسیب های اجتماعی که دختران را تهدید می کند اشاره نمود و  خطاب به نمایندگان بانوان در دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه اظهارداشت: شما به عنوان نمایندگان جامعه دختران و زنان باید روش هایی را پیش  رو بگیرید تا از طریق آن بتوان از سیر صعودی این آسیبهای اجتماعی که تاثیر فراوان بر زندگی دختران جامعه ما دارند جلوگیری نمائید.

وی افزود: اگر ما زندگی بانوان بزرگ عالم تشیع را مدنظر خود قرار بدهیم و تمام برنامه ریزی های خود را به این سمت وسو سوق دهیم و نیز دختران مطالعاتشان را در مورد زندگی بزرگواران بیشتر نمایند  و با آنها بیشتر آشنا شوند  آنگاه می توانیم در برنامه ریزی ها و سیاستگذاریها ی خود موفق تر باشیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه با بیان اینکه دختران جامعه ما امروزه به سمت و سوی الگوپذیری از شخصیتهایی که در بعدی از ابعاد موفق هستند پیش می روند تصریح کرد: ما باید مطالعه کاملی از زندگی بانوان عالم تشیع داشته باشیم که جامع الابعاد بودن این بزرگواران ، دختران مسلمان ما را از الگوپذیری از شخصیتهای دیگر بی نیاز می کند.

وی با اشاره به اینکه تمام ابعاد زندگی یک زن ازجمله خانه داری، همسرداری، فرزندداری، ساده زیستی ، قناعت ورزی، ظلم ستیزی و حتی مشارکت در بحثهای سیاسی و اجتماعی در زندگی حضرت فاطمه زهرا ( س) نهفته است گفت: اگر دختران ما تنها این بانوی گرانقدر را در تمام ابعاد زندگی الگوی خود قرار دهند  به این نتیجه می رسند که برای آنکه در امور زندگی موفق باشند باید تمام ابعاد زندگی  یک زن را مدنظر قرار دهند.

" خامسی" در ادامه به جایگاه حضرت معصومه ( س ) در تثبیت امامت امام رضا ( ع ) و جایگاه والای علمی  ایشان در خاندان امام موسی کاظم اشاره کرد و گفت: این بانوی گرانقدر می تواندیک الگو ی مناسب برای دختران جامعه ما باشد.

وی خاطر نشان کرد: در استان یزد دختران جایگاه خوبی از لحاظ علمی ، ورزشی و هنری دارند و توانسته اند افتخاراتی را برای استان فراهم نمایند ولی جدا از این مباحث باید در مباحث دیگری منجمله تعمیق باورهای دینی و تحکیم بنیاد خانواده که همیشه استان یزد الگو بوده است سرآمد باشند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد یادآور شد: اصلی ترین برنامه  شما نمایندگان بانوان باید این باشد که بحث مطالعه زندگی بانوانی همچون فاطمه معصومه ( س ) در بین  جامعه دختران را پر رنگ نمائید.

وی افزود: دختران ما با این پشتوانه های علمی, هنری و فرهنگی  و افتخاراتی که در مباحث مختلف دارند  اگر ایمان ، توکل و عشق به پروردگار در درون خود را تقویت کنند می توانند بیش از این موفق باشند.

" خامسی " در پایان سخنان خود با تاکید بر دستور العمل ابلاغی به ادارات در خصوص برگزاری سلسله کرسی های آزاد اندیشی با موضوع دختران و مادران اظهار داشت: که تمام ادارات باید در برگزاری این برنامه وارد عمل بشوند و در نهایت گزارشی از عملکرد خود در برگزاری این کرسی آزاد اندیشی به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ارسال نمایند.