فرماندار يزد:

مشارکت مردم در پروژه ها و طرحهای مختلف ضروری است

فرماندار يزد در جلسه شوراي اسلامي شهر شاهديه مشارکت مردم در پروژه ها و طرحهای مختلف را مهم و ضروری دانست و افزود: باید مردم را به لحاظ ذهنی و عملی برای پذیرش مسئولیت، انجام یک اقدام و نظارت بر امور آماده سازیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شاهدیه با تبریک 9 اردیبهشت روز ملی شوراها و سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:وجه مشترک همه مسئولین اعم از دولتی ها و منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهرو روستا این است که در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر و شایسته تر به مردم گام بردارند.

فرماندار یزد افزود: قطعاٌ با شناسایی و الویت بندی نیازها و مشکلات ، بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های شهرها و تعامل و همراهی میان اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری می توان مسیر توسعه و پیشرفت شهرها را هموارتر ساخت.

وی به استفاده شورای اسلامی شهر از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مصوبات شورای اسلامی شهر از پشتوانه علمی و عقلی مناسبی برخوردار نباشد، کارایی لازم را نداشته و درآینده با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد خواستار حضور و مشارکت مردم در جلسه شورای اسلامی شهر و خاطرنشان کرد: مردم با حضور در جلسات از نزدیک در جریان اقدامات و خدمات منتخبین خود در شهر خواهند شد که این خود باعث افزایش حس اعتماد در آنها می شود.

شاکری شمسی مشارکت مردم در پروژه ها و طرحهای مختلف را مهم و ضروری دانست و افزود: باید مردم را به لحاظ ذهنی و عملی برای پذیرش مسئولیت، انجام یک اقدام و نظارت بر امور آماده سازیم.

فرماندار یزد در ادامه با تقدیر از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهدیه در نوروز 94 گفت: خوشبختانه با همکاری شهرداری شاهدیه و یزد بخشی از پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در پارک طبیعت واقع در بلوار فقیه خراسانی راه اندازی شد که توانست گوشه اي از مشکلات ترافیکی شهر یزد در این ایام را کاهش دهد.

شاکری شمسی با اعلام اینکه سال 95 به عنوان سال خوش آمدگویی به یزد نامگذاری شده است اظهار داشت: این نامگذاری فرصت بسیار مناسبی است تا سایر شهرها از جمله شاهدیه نیز به معرفی جاذبه ها و بافت تاریخی به مسافران و گردشگران اقدام نمایند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید با توجه به بهداشت محیط، نظافت و ساماندهی معابر شهری، شناسنامه دار کردن آثار و ابنیه تاریخی زمینه حضور مسافران و گردشگران را فراهم نماید.

فرماندار یزد همچنین مشارکت مردم و سایر دستگاه های اجرایی را برای حفظ و احیاء بافت تاریخی شهر شاهدیه مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: قطعاً با توجه به محدوديت اعتبارات دولتي نمي توانيم اقدامات قابل توجهي در خصوص ساماندهي بافت تاریخی شهر شاهدیه انجام دهیم، لذا باید زمینه مشارکت مردم در طرح ها را به عنوان یک اصل پذیرفته شده فراهم سازیم.

شاكري شمسي با اشاره به نامگذاري سال 1394 به عنوان سال " دولت و ملت، همدلي و هم زباني " از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) اظهار داشت: شعار امسال به عنوان يك ضرورت و نياز جامعه مي باشد كه مي تواند با عملياتي ساختن آن راهكاري بسيار مناسبي براي رفع مشكلات و چالشهايي موجود باشد.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه شهر شاهدیه از جامعیت لازم برخوردار بوده است افزود: بودجه شهر شاهدیه در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی و تصویب قرارگرفته و در کمیته انطباق در سال گذشته مصوبات شورای اسلامی شهر شاهدیه با کمترین اعتراض روبرو گرديد.

امیر شاکری با بیان اینکه وجود باغات ، فضای سبز و بافت تاریخی ارزشمند از ویژگی های مهم شهر شاهدیه می باشد افزود: اگر اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری در سال 94 با توجه به این ظرفیت ها متمرکز شود قطعاً می توان شاهد اقدامات و تحولی خوب دراین شهر بود.

وی همچنین در خصوص مسائل و مشکل گاوداری های منطقه شاهدیه ابراز داشت: امیدواریم با عنایت به نظر مثبت مسئولان استان و بهره برداری از سایت 400 هکتاری در محدوده کنار گذر جدید استان هر چه زودتر شاهد انتقال مجموعه گاوداری های شهرستان به این سایت باشیم.

در اين جلسه سلطاني رئيس شوراي اسلامي شهر شاهديه گزارشي از عملكرد شوراي اسلامي در سال 93 را ارائه نمود.

شايان ذكر است در ابتداي جلسه جمعي از بانوان شهر شاهديه مسائل و مشكلات محلات خود را به فرماندار يزد اعلام نمودند كه وي در خصوص رفع مسائل قول پيگيري و مساعدت داد.