فرماندار يزد تأكيد كرد؛

مشاركت دانش آموزان در برنامه هاي ايام الله دهه فجر

فرماندار يزد با مهم دانستن مشاركت دانش آموزان در برنامه هاي ايام الله دهه فجر خاطرنشان كرد : بايد در برنامه هاي اين ايام پر افتخار نقش مردم، دين و مذهب و رهبري هاي حضرت امام خميني در پيروزي انقلاب اسلامي تبيين شود.

به گزارش روابط عمومي فرماندار يزد، دويست و بيستمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد به رياست فرماندار و با حضور معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، مديران نواحي يك، دو و بخش زارچ آموزش و پرورش و ساير اعضاء در محل سالن جلسات آموزش و پرورش ناحيه دو برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در ابتداي اين جلسه با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم " محمد فاضلي " پيشكسوت فرهنگي و مطبوعات گفت: اين مرحوم در طول مدت فعاليت خود به عنوان مسئول هفته نامه يزد امروز رويه اعتدال و صداقت را داشت و در زمينه روشنگري براي عموم مردم جامعه اقدامات شايسته اي را انجام داده است.

فرماندار يزد همچنين شهادت مظلومانه شيخ نمر باقر النمر به دست حكام آل سعود را نيز محكوم كرد و افزود: رژيم آل سعود با اين اقدام خود بر ناتوانايي ها و اقدامات خارج از قوانين بين المللي كه در اين كشور رخ مي دهد، اعتراف نموده است.

" شاكري شمسي " در ادامه با توجه به نزديكي به ايام الله دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ماه 57 اظهار داشت: اگر امروز ايران اسلامي از طريق گفتگو و مذاكره با شش قدرت جهاني مي تواند به حقوق مسلم خود دست پيدا كند، اين موفقيت در سايه اقتدار مردم ايران و رهبري هاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري ( مدظله العالي) به دست آمده است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد خاطرنشان كرد: نهاد آموزش و پرورش مي تواند با ارائه آمارهاي مقايسه اي از وضعيت شاخص ها در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، افتخارات و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران را در عرصه هاي مختلف تبيين كند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران در زماني شكل گرفت كه جهان به صورت دو قطب شرق و غرب اداره مي شد افزود: جمهوري اسلامي ايران بر پايه شعار نه شرقي و نه غربي ايجاد شد و علي رغم همه تهديدات در اين مدت توانسته پيروز و استوار به مسير خود ادامه دهد.

وي اضافه كرد: ذهن نوجوانان و جوانان، ذهن پرسشگري است كه مي بايست با توجه به مقتضيات زمان به پرسش هاي آنان جواب داده شود.

" شاكري شمسي " با مهم دانستن مشاركت دانش آموزان در برنامه هاي ايام الله دهه فجر خاطرنشان كرد : بايد در برنامه هاي اين ايام پر افتخار نقش مردم، دين و مذهب و رهبري هاي حضرت امام خميني در پيروزي انقلاب اسلامي تبيين شود.

فرماندار يزد در ادامه با اشاره به در پيش بودن هفته شوراهاي آموزش و پرورش اظهار داشت: شوراي آموزش و پرورش محملي است براي استفاده از خردجمعي و عقول صاحب نظران و متخصصان امر تعليم و تربيت كه مي تواند پشتوانه علمي براي فعاليت هاي اين نهاد مؤثر در جامعه باشد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد خواستار اطلاع رساني از اقدامات صورت گرفته در شوراي آموزش و پرورش شهرستان در دو سال گذشته شد و افزود: اين هفته فرصت خوبي است تا با مصاحبه با صدا و سيما، خبرگزاري ها و جرايد اهم اقدامات صورت گرفته به مردم اعلام شود.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به پرسش مهر رياست محترم جمهور در ابتداي سال تحصيلي گفت: طرح سئوال و پرسشگري شروع حركتي است كه مي تواند به نتايج مطلوبي در زمينه هاي مختلف منجر شود.

فرماندار يزد در پايان تصريح كرد: قطعاً انديشه دانش آموزان در موضوع پسا برجام مي تواند راه گشاي بسياري از مسائل و مشكلات كشور باشد.