فرماندار يزد:

مسابقات المپياد ورزشي درون مدرسه اي در راستاي تقويت روحيه كار جمعي است

فرماندار يزد گفت: يكي از مهمترين اهداف تعيين شده در برگزاري مسابقات المپياد ورزشي درون مدرسه اي تقويت روحيه كار جمعي در بين دانش آموزان مدارس است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، دويست و هجدهمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد، معاون تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء اين شورا تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه ضمن تسليت ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران باوفايش گفت: خداوند را شاكريم كه در سالجاري نيز برنامه هاي عزاداري هيأت هاي عزاداري يزد بدون مشكل خاصي و با شكوه برگزار شد.

فرماندار يزد در ادامه با تقدير از دست اندكاران پروژه مهر در سطح شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاري با همكاري ديگر دستگاه هاي اجرايي نظير شوراي اسلامي شهرها و روستاها، شهرداري ها،‌ دهياري ها و اصناف پروژه مهر به نحو شايسته اي در سطح مدارس اجرا شد كه اميدواريم اين هماهنگي و تعامل در ساير اقدامات نيز نمايان شود.

وي با اشاره به در پيش بودن 13 آبان روز ملي استكبار و روز دانش آموز افزود: در اين ايام مديران آموزش و پرورش نواحي يك و دو و منطقه زارچ بايد ضمن برنامه ريزي براي حضور گسترده دانش آموزان در برنامه هاي گراميداشت اين روز، زمينه آشنايي اين قشر با بحث محتوايي و نقش‌ اين رويداد بزرگ در تاريخ انقلاب اسلامي را فراهم سازند.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با اعلام اينكه در حال حاضر مصوبات و تصميمات اين شورا از يك پشتوانه علمي برخوردار است تصريح كرد: از يك سال گذشته فضاي جلسات شوراي آموزش و پرورش مبتني بر خرد جمعي بوده كه اين امر با حضور كارشناسان و اساتيد صاحب تجربه فرهنگي بيش از پيش محقق شده است.

" شاكري شمسي " در ادامه برگزاري المپياد ورزشي درون مدرسه اي را در سال گذشته مناسب ارزيابي كرد و افزود: در سال جاري اين المپياد با محوريت اداره كل آموزش و پرورش استان براي دومين سال پياپي در مدارس استان و به تبع آن شهرستان يزد برگزار مي شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با بيان اينكه از مهمترين اهداف اجراي اين طرح تقويت روحيه كار تيمي در بين دانش آموزان است اظهار داشت: اغلب افراد در كارهاي فردي موفق بوده و در كارهاي جمعي دچار ضعف هايي هستند كه طبيعتاً برگزاري اين برنامه ها مي توانند از هم اكنون آينده سازان اين كشور را به سمت كارهاي تيمي سمت و سو دهد.

فرماندار يزد اضافه كرد: در اين المپياد به جسم و روح توجه شده است كه قطعاً مي تواند به شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان در ادامه مسير زندگي كمك كند.

وي خواستار ارزيابي از برگزاري اين مسابقات شد و تصريح كرد: استخراج نتايج مثبت و منفي اين مسابقات مي تواند اساس برنامه ريزي بهتر در آينده شود.

" شاكري شمسي " در پايان بر پيگيري واگذاري اماكن ورزشي ساير ادارات و نهادها براي استفاده مدارس در برگزاري اين مسابقات قول مساعد داد.

در اين جلسه " عباس دهقان " معاون تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان گزارشي از نحوه برگزاري مسابقات المپياد درون مدرسه اي سال جاري ارائه نمود.