سرپرست فرمانداری یزد خواستار شد؛

مسئولين اولویت‌های جامعه را به خيرين معرفي نمايند

سرپرست فرمانداری یزد در حاشيه مراسم كلنگ زني ساخت سالن چندمنظوره كتابخانه فرخي يزدي بر لزوم معرفي نیازها و اولویت‌های جامعه به خيرين تأکید كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «عباس حيدري» در حاشيه مراسم كلنگ زني ساخت سالن چندمنظوره كتابخانه فرخي يزدي گفت: مردم خیر استان در زمینه مشارکت‌های مردمی و انجام فعالیت‌های خیرخواهانه سابقه دیرینه‌ای دارند و همیشه در کارهای خیر و وقف پیش‌قدم بوده‌اند.

سرپرست فرمانداری یزد با تجليل از همت خیرین دکتر دادفرنیا و خلیلی عرضه داشت: ضروري است مسئولين نيز ضمن شناسايي نیازهای جامعه، نسبت به جهت‌دهی و هدايت خيرين اهتمام ورزند.

وی با اشاره به نياز نهاد کتابخانه‌های عمومي استان به سالن چندمنظوره افزود: ساخت این مجموعه، به‌عنوان یک کار فرهنگی، اهمیت بسیاری دارد.

حیدری بابیان اهميت توجه به مقوله‌های فرهنگی به‌عنوان زیربنای جامعه تصريح نمود: اگر می‌خواهیم جامعه توسعه پیدا کند باید در زمینه فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم تا نسلی که تربیت می‌شوند در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر باشند .

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد و افزود: باید در جهت بالا بردن سطح آگاهی و بینش مردمی برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد نيز از آمادگی این نهاد برای حمایت و مشارکت خیرین به توسعه فضای موردنیاز برای مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد. 

رقیه دوست فاطمی‌ها، افزود: خیرین با ورود به توسعه زیرساخت‌ها در بخش کتاب می‌توانند تأثیر چشمگیری در عرصه خطیر فرهنگ و علم و دانش داشته باشند.

سالن چندمنظوره کتابخانه فرخی یزدی در زمینی به مساحت 230 مترمربع و با 200 مترمربع زیربنا در یک طبقه ساخته می‌شود وهزینه ساخت و تجهیزات آن به همت خيرين تأمین می‌شود.