در این جلسه عزیزا...سیفی فرماندار گفت: شهرستان یزد به عنوان مرکز استان متشکل از 4 شهر یزد ، حمیدیا ، شاهدیه و زارچ 2 بخش مرکزی و زارچ و در مجموع 17 روستا می باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه مطابق با آخرین سرشماری صورت گرفته 14/54 جمعیت استان در شهرستان یزد ساکن هستند اظهار داشت: جمعیت فعلی شهرستان 584542 نفر می باشد که از این تعداد 1/92 درصد جمعیت شهری و مابقی را جمعیت روستایی شامل می شود.

سیفی با بیان اینکه شهرستان یزد در کسب رتبه ی برتر استان در قبولی کنکور سراسری در 19 سال گذشته نقش بسزایی داشته است افزود: در حال حاضر در این شهرستان 15 مرکز دانشگاهی با حدود 40 هزار دانشجو، 7 مدرسه علمیه با حدود 9هزار طلبه ، 42 باب کتابخانه و حدود 110 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد.

وی گفت:  وجود 2 شهرک صنعتی و یک شهرک در دست احداث و بالاترین سهم اشتغال در بخش صنعت استان از مزیتهای این شهرستان می باشد.

فرماندار وجود بناها و بافت تاریخی ، مراکز متعدد علمی و دانشگاهی و صنعتی ، قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور ، ایجاد 2هزار واحد گلخانه ای با حدود 600 هکتار و همچنین فراهم شدن زیر ساختهای لازم برای توسعه از ظرفیتهای و پتانسیلهای مهم این شهرستان برشمرد.

سیفی همچنین کمبود شدید منابع آبی ، خشکسالیهای متوالی در چند سال گذشته ، حضور اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز ، تخریب بافت با ارزش تاریخی و آلایندگی های زیست محیطی را از جمله تهدیدات و مشکلات شهرستان یزد دانست.