فرماندار يزد در جمع پرسنل فرمانداري:

مجريان انتخابات امانت داران رأي مردم مي باشند

فرماندار يزد در جمع پرسنل فرمانداري يزد با اشاره به برگزاري همزمان دو انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مطابق با فرمايشات مقام معظم رهبري رأي مردم به عنوان حق الناس در دست مجريان و برگزار كنندگان انتخابات است، لذا ضروري است دست اندركاران برگزاري انتخابات از اين امانت پاسداري كنند تا خدشه اي به اعتماد عمومي مردم وارد نشود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه صبحانه كاري پرسنل فرمانداري با حضور فرمانداري، معاونين سياسي و اجتماعي و فني و امور عمراني فرمانداري برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادت و تبريك عيد سعيد فطر به پرسنل فرمانداري يزد افزود: برگزاري دو انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از مهمترين وظايف فرمانداري در سال جاري است، كه در اين راستا كليه پرسنل بايد نسبت به برگزاري باشكوه و حماسي، سالم و آزاد اين انتخابات ها اهتمام جدي داشته باشند.

فرماندار يزد با بيان اينكه مجريان انتخابات به عنوان امانت داران رأي مردم مي باشند اظهار داشت : مطابق با فرمايشات مقام معظم رهبري رأي مردم به عنوان حق الناس در دست مجريان و برگزار كنندگان انتخابات است، لذا ضروري است دست اندركاران برگزاري انتخابات از اين امانت پاسداري كنند تا خدشه اي به اعتماد عمومي مردم وارد نشود.

وي با تأكيد به اينكه قانون مداري در تمامي مراحل برگزاري انتخابات لازم و ضروري است خاطرنشان كرد: قانون مداري در انتخابات يكي از اصولي است كه بايد مدنظر مجريان و هم چنين نامزدهاي انتخابات باشد كه قطعاً لازمه رعايت آن آشنايي با قوانين و آئين نامه هاي انتخابات است.

" شاكري شمسي " اضافه كرد: پرسنل فرمانداري بايد آئين نامه و دستور العمل ها را با دقت مطالعه و تا در مواقع ضروري نسبت به سئوالات مطرح شده از سوي افراد پاسخگو باشند.

عالي تري مقام اجرايي شهرستان حضور حداكثري و گسترده مردم را لازمه يك انتخابات حماسي دانست و تصريح كرد: مردم بعد از انقلاب اسلامي در تمامي صحنه ها به ويژه انتخابات حضور گسترده و حماسي داشته و با رأي خود براي آينده و سرنوشت خود تصميم گيري نموده اند.

فرماندار يزد همچنين افزود: بايد شرايط براي حضور همه جريان ها و گروه هايي كه اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را قبول دارند فراهم شود.

وي با اشاره به اينكه رعايت اصل بي طرفي توسط مجريان و برگزار كنندگان انتخابات امري مهم و ضروري است اظهار داشت: كاركنان فرمانداري بايد در زمان برگزاري انتخابات تنها به وظايف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداري از شخص و گروه خاصي پرهيز نمايند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد خاطر نشان ساخت: اگر گرايشات سياسي مجريان انتخابات در برگزاري انتخابات وارد شود و خللي ايجاد شود به اعتماد مردم لطمه وارد مي شود كه اين خود نوعي خيانت در حق آنهاست.

فرماندار يزد به ويژگي هاي شاخص انتخابات ها اشاره كرد و افزود: اجراي برنامه ها در قالب برنامه زمانبندي، تصميم گيري در شرايط بحراني، استفاده از فناوري اطلاعات از مهمترين ويژگي هايي است كه بايد در زمان برگزاري انتخابات اجرايي شود.

" شاكري شمسي " در بخشي ديگر از سخنان خود با تبريك موفقيت تيم مذاكره كننده ي هسته اي كشورمان در مذاكرات هسته اي با گروه 1+5 گفت: خوشبختانه تيم مذاكره كننده كشورمان توانست با حمايت ها و هدايت هاي رهبر معظم انقلاب، تدابير رياست محترم جمهور و به پشتوانه عظيم مردمي توانست حقوق مسلم ملت را در مجامع جهاني به تصويب و تثبيت رساند.

وي با بيان اينكه ايران تنها كشوري است كه با مذاكره توانسته از بند 7 منشور سازمان ملل متحد خارج شود اظهار داشت: در سالهاي اخير كشورهاي متعددي مشمول اين بند شده اند كه در نهايت منجر به جنگ و خونريزي شده است.

" محمود شاكري شمسي " با تأكيد به اينكه هيچ گاه ايران به دنبال ساخت سلاح هسته اي نبوده است تصريح كرد: مسئولين بارها اين مطالب را عنوان نموده اند تا آنجا كه مقام معظم رهبري در فتوايي ساخت و استفاده از بمب اتم به عنوان سلاحي غير متعارف را حرام اعلام كرده اند.

فرماندار يزد لغو همه تحريم هاي شوراي امنيت و آمريكا و اتحاديه اروپا در رابطه با مسئله ي هسته اي، به رسميت شناخته شدن برنامه صلح آميز هسته اي و غني سازي در سطح بين المللي و همچنين ادامه فعاليت برنامه ي هسته اي ايران در قالب برنامه هاي توسعه اي و تحقيقي از مهمترين دستاوردهاي اين توافق تاريخي بوده است.

وي با اشاره به سخنان رهبري در خصوص توافق هسته اي تصريح كرد: اين توافق بايد مطابق فرمايشات معظم له به عنوان نقطه اتصال و وحدت همه جريان ها، احزاب و گروه هاي دلبسته به نظام باشد و از هر گونه افتراق و چند دستگي پرهيز گردد.

فرماندار يزد در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين توافق در آينده ثمرات و نتايج خوبي را براي مردم و كشور در بر داشته باشد.