فرماندار يزد:

لزوم نهادينه ساختن تكريم مقام معلم به فرهنگ عمومي در جامعه

فرماندار يزد گفت: تجليل و تكريم از مقام معلم در واقع تجليل از مقام علم و دانش است و با توجه به اقدامات ماندگار و تأثيرگذار معلمان ضرورت دارد تا فرهنگ سپاس و قدرداني از اين عزيزان به يك فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه ستاد بزرگداشت هفته معلم شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد و با حضور اعضاي اين ستاد تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با بيان اينكه بزرگداشت جایگاه معلمين در واقع منجر به حفظ و تکریم ارزش ها مي شود و باید در راستای اعتلای فرهنگ تکریم معلم همه آحاد جامعه تلاش کنند اظهار داشت: نکوداشت مقام معلم یک وظیفه همگانی و تمامی جامعه است که نه‌تنها در طول هفته معلم بلکه در تمامی روزها و ایام ضروری است.

فرماندار يزد افزود: هفته معلم فرصت مناسبی برای تکریم از معلمان و ارج نهادن به مقام بزرگ آنان است و در اين زمينه بايد بستر لازم براي مشاركت و حضور همه اقشار جامعه در برنامه هاي سپاس از معلمين فراهم شود.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان يزد گفت: تاكنون جلسات تخصصي با صدا و سيما و سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد برگزار شد و برنامه هاي پيشنهادي براي اجرايي شدن آن در اين هفته اعلام شده است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد خواستار جمع بندي و ارائه برنامه هاي آموزش و پرورش نواحي يك و دو و منطقه زارچ شد و تصريح كرد: در اين هفته بايد از برنامه هاي كليشه اي پرهيز و اقدامات با رويكرد خلاقانه و نقش آفريني همه آحاد مردم برنامه ريزي و عملياتي شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان نيز با اشاره به روز جهاني كارگر در 11 ارديبهشت ماه و نزديكي آن با هفته بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان كرد: كارگران در كنار معلمان نيز به عنوان يكي از اقشار تأثيرگذار جامعه محسوب مي شوند چراكه قطعاً كارگران زحمتكش هستند كه مي توانند چرخه توليد ملي را به حركت در آورند و زمينه ساز توسعه و فرداهاي روشن براي كشور باشند.

سالاري در پايان بر فضا سازي شايسته سطح شهرستان با توجه به اين دو مناسبت تأكيد كرد و ابراز داشت: اميدواريم سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد با ديد خلاق و ابتكاري خود در اين ايام همانند ايام عيد نوروز فضا شهر را دگرگون و متحول كنند.