معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد تأكيد كرد؛

لزوم اطلاع رساني حمايت هاي تشويقي دولت از سواد آموزان

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد گفت: دولت در سال 94 سياست هاي تشويقي را براي بهره مندي افراد بي سواد از نعمت سواد در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد با حضور معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد، معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش استان، بخشداران مركزي و زارچ و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمد علي جعفري " در ابتداي اين جلسه با بيان احاديثي در خصوص اهميت كسب تحصيل و سواد در دين مبين اسلام اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامي و با صدور فرمان حضرت امام خميني (ره) مبني بر شكل گيري نهضت سواد آموزي برنامه هاي گسترده اي در راستاي ريشه كن كردن بي سوادي در جامعه صورت پذيرفته است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد افزود: در سالهاي اخير بخش قابل توجهي از افراد بي سواد از نعمت سواد برخوردار گشته اند كه اميدواريم تا پايان سال جاري با اقداماتي كه از سوي دستگاه هاي اجرايي عضو اين شورا انجام خواهد شد به صورت كامل در شهرستان يزد بي سوادی ريشه كن شود.

وي با اشاره به ابلاغ سياست هاي تشويقي دولت تدبير و اميد مبني بر سواد آموزي افراد بي سواد در سال 94 تأكيد كرد: سياست هاي تشويقي كه در حال حاضر براي سواد آموزي افراد در نظر گرفته شده است می بایست از روش هاي مختلف نظير ساخت برنامه هاي مشاركتي با صدا و سيما به مردم اطلاع رساني شود.

" جعفري " با اعلام اينكه از ابتداي سال 95 محدوديت هايي براي افراد بي سواد نيز در نظر گرفته شده است خاطرنشان ساخت: عدم تمديد گواهينامه و جلوگيري از صدور و تمديد پروانه كسب و لغو پرداخت مستمری به افراد بی سواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از مهمترین این محدودیت ها است كه از ابتداي سال 95 اجرايي خواهد شد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد در پايان تصريح كرد: با عنايت به مصوبه هيأت دولت، دستگاه هاي اجرايي نيز در خصوص جذب، شناسايي و معرفي بي سوادان با معاونت سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش همكاري لازم را داشته باشند.

پيگيري به منظور اطلاع رساني از سياست هاي تشويقي دولت براي سواد آموزي افراد بي سواد در سال 94 از طريق صدا و سيما و نصب بنر در بیلبوردهای تبليغاتي شهري، شناسايي و معرفي افراد واجد شرايط توسط دستگاه هاي اجرايي عضو شورا با توجه به حيطه كاري و ارائه مستندات اقدام انجام شده تا كنون توسط اعضاي شوراي پشتيباني سواد آموزي به فرمانداري از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.