فرماندار يزد:

فرهنگيان زمینه‌ساز اجراي موفق سرشماري اينترنتي باشند

فرماندار يزد در گردهمايي معاونين مدارس شهرستان با اشاره به سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن در مهرماه سال جاري اظهار داشت: معلمان، مديران و دانش آموزان زمینه‌ساز اجراي موفق سرشماري اينترنتي باشند.
 
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، گردهمايي معاونين اجرايي مدارس شهرستان يزد به‌منظور آموزش و ترويج بحث سرشماري عمومي نفوس و مسكن در بين فرهنگيان با حضور فرماندار يزد و جمعي از مسئولين آموزش‌وپرورش برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه بابیان اينكه ضرورت دارد تا به سرشماري عمومي نفوس و مسكن به‌مانند مسائل مهمي چون انتخابات نگاه شود، تأکید كرد: آمار پايه و اساس برنامه‌ریزی و توسعه هر كشور می‌باشد و توجه به آن از ضروريات هر جامعه است.
فرماندار يزد با اشاره به اينكه سرشماري نفوس و مسكن سال 95 در دو بخش اينترنتي و حضوري برگزار می‌شود، افزود: مشاركت در طرح سرشماري اينترنتي از طريق سامانه www.sarshomari95.ir انجام می‌شود و آحاد مختلف مردم می‌توانند با ثبت اطلاعات خود كد ره‌گیری دريافت نمايند.
وي با تأکید بر مشاركت فعالانه فرهنگيان در امر سرشماري اينترنتي و آگاه‌سازی دانش آموزان در اين زمينه تصريح كرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطلوب است كه بيش از 40 درصد خانوارهای شهرستان يزد از طريق اينترنت فرم هاي سرشماري را تكميل كنند و ازاین‌رو شما فرهنگيان نقش مهمي به‌منظور بالا بردن مشاركت، اطلاع‌رسانی و همگام‌سازی جامعه با اين طرح ملي داريد.
مدير اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان يزد در پايان با اشاره به اينكه دانش آموزان ابتدايي به‌عنوان هميار سرشماري معرفي می‌شوند، خاطرنشان كرد: تمامي اطلاعات جمع‌آوری‌شده در راستاي برنامه‌ریزی براي توسعه ايران اسلامي بهره‌برداری می‌شود.
گفتني است در ادامه اين جلسه نحوه كار با سامانه اينترنتي سرشماري عمومي نفوس و مسكن به معاونين اجرايي مدارس آموزش داده شد تا علاوه بر آموزش به معلمان و دانش آموزان زمينه مشاركت عمومي را افزايش دهند.