فرماندار يزد بر تأمین آرامش،رفاه و امنيت مسافران ريلي تأکید كرد

فرماندار يزد در ديدار با مديركل راه‌آهن استان بابیان اينكه حمل‌ونقل ريلي يزد در بعد مسافري و باربري داراي اهميت ویژه‌ای در كشور است، بر تأمین آرامش، رفاه و امنيت مسافرين قطارهاي مسير يزد تأکید كرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مديركل راه‌آهن استان با فرماندار يزد ديدار و گفتگو كرد.
«مصطفي سالاري» در اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از تلاش‌های صورت گرفته در زمان مديريت جديد اين مجموعه افزود: استان يزد و بخصوص شهر يزد به‌واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتي كشور از اهميت خاصي براي حمل‌ونقل مسافري و باربري كشور برخوردار است و خوشبختانه اين مهم تا به امروز با تلاش هاي صورت گرفته تا حدودي مطلوب ارزيابي مي شود، اما نياز به رفع برخي كمبود ها نيز مي باشد.
وي اظهار داشت: شهر يزد به‌عنوان شهري تاريخي، گردشگران زيادي را به خود جذب كرده است تا جايي كه بخشي از گردشگران داخلي و خارجي با استفاده از خطوط ريلي به يزد سفر می‌کنند و آرامش و امنيت قطارهایی كه مقصد آن‌ها يزد است ضروري به نظر می‌رسد.
فرماندار يزد با اشاره به مباحث مطرح‌شده پيرامون تعمير و نگه‌داری قطارهاي پرديس در مسير يزد، تصريح كرد: خوشبختانه برجام زمينه جابجايي پول در عرصه بین‌الملل و خريد قطعات يدكي و واگن‌های جديد مسافربری را فراهم كرده است و اميدواريم اين مهم در اسرع وقت و باتدبیر مسئولان راه‌آهن استان صورت پذيرد تا شاهد بازگشت قطارهاي اورحال شده براي خدمت‌رسانی به مسافرين باشيم.
سالاري در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد تمام تلاش خود را درزمینه خدمت‌رسانی به مردم به کار بسته است، ابراز اميدواري كرد با ورود قطارهاي اورحال شده و واگن‌های جديد در مسير يزد رضايت حداكثري مردم شريف استان تأمین شود. 
در ابتدای اين جلسه نيز مديركل راه‌آهن استان بابیان اينكه 120 رام قطار به‌صورت شبانه‌روزی در مسیرهای مرتبط به استان يزد در حال عبور و مرور هستند؛ گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده سوانح ريلي محدوده كاري راه‌آهن استان يزد كه بعضاً براي مسافرين نيز قابل‌مشاهده نيست، 73 درصد كاهش داشته است.
«سید مصطفی داودي»  با اشاره به اينكه تأخیر قطارهای مسافربري مسير يزد به یک‌سوم کاهش‌یافته است تأکید كرد: تأخیر قطارها نكته مهمي در عرصه حمل‌ونقل ريلي است كه اميدواريم با تلاش‌های همكارانمان در سراسر كشور اين تأخیرها به صفر نزديك شود.
 
 
sdfsdafsdfgg.JPG