ظرفيت ها و مشكلات روستاي «دُربيد» از توابع بخش زارچ بررسي شد

ظرفيت ها و مشكلات روستاي «دُربيد» از توابع بخش زارچ با حضور سرپرست فرمانداري يزد، معاون امور فني و عمراني فرمانداري، بخشدار بخش زارچ و جمعي از مسئولان شهرستان و روستاي مذکور بررسي شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، سرپرست فرماندار يزد در اين جلسه كه در دهياري روستاي دربيد برگزار شد، بابیان اينكه دولت تدبير و اميد توجه ویژه‌ای به روستاها دارد، گفت: روستاي دربيد از ظرفيت گردشگري خوبي برخوردار است و ضرورت دارد اقدامات حمايتي دولت شامل حال اين روستا شود.
«مصطفي سالاري» با ابراز تأسف از معضل کم‌آبی در استان يزد و به‌ویژه روستاهاي شهرستان يزد، خاطرنشان كرد: اميدواريم با حمايت مسئولان شركت آبفار اقدامات مطلوبي در اين زمينه انجام گيرد.
وي با اشاره به اينكه شايسته است از طبيعت بكر و دست‌نخورده اين روستا حفاظت شود؛ از مسئولان محلي روستاي دربيد خواست تا نسبت به اين نكته اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
اين مقام مسئول با اشاره به جمعيت مهاجر روستاي دربيد تأکید كرد: با توجه به محدودیت‌های قانوني، جذب بودجه حداكثري براي این‌گونه روستاها امکان‌پذیر نيست و اين مهم كارها و اجراي برنامه‌ها را دشوار ساخته است.
در ادامه اين جلسه معاون فني و امور عمراني فرمانداري يزد با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از روستاي دربيد گفت: اين روستا می‌تواند به‌عنوان روستاي هدف گردشگري مطرح شود اما قبل از آن نيازمند يكسري اقدامات است كه اميدواريم با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي اين مهم صورت گيرد.
«امير شاكري» افزود: در سايه قانون از مشاركت بخش خصوصي در بازسازي قلعه تاريخي روستاي دربيد حمايت می‌کنیم و دولت نيز تسهيلاتي در اين زمينه در نظر گرفته است.
وي همچنين در پايان از مساعدت براي واگذاري يك عدد خودرو به‌صورت مشاركتي به دهياري دربيد خبر داد.