فرماندار يزد:

طرح سامان با هدف استانداردسازی خیابان امام (ره) یزد اجرا می شود

فرماندار یزد، از اجرای طرح سامان در خیابان حضرت امام (ره) حد فاصل میدان شهید بهشتی تا چهار راه شهدا (امیرچخماق) این شهر با هدف ساماندهی ترافیک و استانداردسازی این خیابان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از خبرگزاري ايرنا، محمود شاكري شمسي در حاشيه بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي استان يزدزمان آغاز اجرای این طرح را اول بهمن ماه امسال اعلام و اظهار کرد: این تصمیم اخیرا در نشست شورای ترافیک یزد اتخاذ شد.

به گفته وی با اجرای این طرح، وضعیت ظاهری خیابان مورد اشاره تغییر کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی با همکاری پلیس و شهرداری به نحو احسن اجرا خواهد شد.

فرماندار یزد، نصب یا تعمیر چراغ های راهنمایی مورد نظر، نصب چراغ های ویژه عابر پیاده، طراحی چراغ های مختلف برای روشندلان، خط کشی عرضی و طولی خیابان و ممنوعیت پارک دوبله را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مسیر اعلام کرد.

به گفته وی رنگ آمیز جداول و تیرهای برق، بدنه سازی و کف سازی خیابان، تعبیه سطل های مدرن زباله، برچیده شدن سد معبر، تعویض ایستگاههای اتوبوس، اجباری شدن استفاده از کلاه ایمنی، استفاده از زمین های افتاده بعنوان توقفگاه و واگذاری عبور و مرور دانش آموزان این مسیر به دست پلیس مدرسه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح سامان در این خیابان است.

شاکری شمسی افزود: در صورت موفقیت این طرح به طول حدود 750 متر، می تواند بعنوان یک الگو در دیگر مناطق استان و حتی کشور استفاده شود.