در نشست امنيتي يزد عنوان شد؛

ضريب امنيت شهرستان يزد با استقرار 9 ايستگاه پليس افزايش می‌یابد

نشست امنيتي يزد با حضور سردار «محمدرضا ميرحيدري» فرمانده انتظامي استان و سرپرست فرمانداري يزد برگزار بر لزوم استقرار 9 ايستگاه پليس براي افزايش ضريب امنيت پايدار و فراگير شهر جهاني تأکید شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ پيش از ظهر چهارشنبه 14 آذرماه نشست بررسي مسائل و مشكلات حوزه امنيت شهرستان يزد با حضور سردار «محمدرضا ميرحيدري» فرمانده انتظامي استان، سرپرست فرمانداري يزد و تني چند از مسئولين برگزار شد.

سرپرست فرمانداري يزد بابیان اينكه امنيت و آسیب‌های اجتماعي به يكديگر پيوند خورده است تصريح كرد: امنيت محصور به نقطه خاصي نيست و ضروري است با فراگيري ضريب امنيت به‌تمامی نقاط سطح شهر مخصوصاً مناطق حاشیه‌ای، معضلات و آسیب‌های اجتماعي كنترل شود.

«عباس حيدري» اهميت ساماندهي ایستگاه‌های پليس در سطح شهر را يادآور شد و افزود: تحقق اين مهم می‌تواند ضمن زيباسازي فضاي عمومي شهر، زمينه افزايش ضريب امنيت را فراهم كند.

وي با اشاره به لزوم فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب براي پليس گفت: نياز است مجمع خيرين امنيت ساز در يزد تشكيل و شرايط را براي تأمین و بهبود امكانات خادمین نظم و امنيت استان فراهم نمايد.

فرمانده انتظامي استان يزد نيز بابیان اينكه پليس دستگاه انسان‌محور است اظهار كرد: حفظ كرامت و ارائه خدمات مطلوب وظيفه نيروي انتظامي است و تحقق اين مهم نيازمند شرايط و ساختارهاي استاندارد است.

سردار ميرحيدري استقرار کلانتری‌ها را در منازل مسكوني نادرست عنوان كرد و عرضه داشت: شکل‌گیری اين روند علاوه بر آثار منفي اجتماعي و سلب آسايش همسايگان، بر روح و روان کارکنان نيز تأثیرگذار است.

وي رعايت حقوق شهروندي را به‌عنوان يكي از اركان مهم نيروي انتظامي استان برشمرد و خاطرنشان كرد: در همين راستا و به جهت تأمین امنيت پايدار و فراگير، 9 ايستگاه پليس در سطح شهر يزد ايجاد خواهد شد.

عالی‌ترین مقام انتظامي استان با اشاره به لزوم تأمین امنيت گردشگران در بافت تاريخي نيز گفت: به همين منظور و براي نخستين بار ايستگاه پليس توريست در بافت تاريخي مستقر خواهد شد.

توجه نيروي انتظامي استان به حوزه آموزش موضوع ديگري بود كه اين مقام مسئول بر آن تأکید كرد و افزود: به‌منظور برگزاري برنامه‌های آموزشي و همچنين آشنايي شهروندان از خدمات و مأموریت‌های گذشته و حال نيروي انتظامي، موزه پليس منطبق با ساختار فرهنگي اجتماعي شهر يزد در بافت تاريخي ساخته خواهد شد.