فرماندار يزد خواستار شد؛

ضرورت توجه داوطلبين به قانون تبليغات

فرماندار يزد گفت: داوطلبين نمایندگی دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در زمان تبليغات قانون را ملاك عمل خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " محمود شاكري شمسي " با بیان اینکه کاندیداها باید در تمام زمان تبلیغات قانون را ملاک کار خود قرار دهند گفت: با هرگونه تخلف تبلیغاتی برخورد قانونی خواهد شد تا در این خصوص عدالت به نحو شایسته اجرا و حقی تضییع نشود.

فرماندار يزد با اشاره به اینکه مدت تبلیغات به مدت 7 روز می باشد افزود: تبلیغات کاندیداهای دهمين دوره مجلس شورای اسلامی از صبح 29 بهمن ماه آغاز و تا 8 صبح روز 6 اسفند یعنی 24 ساعت قبل از زمان اخذ رای ادامه خواهد داشت .

وي گفت: داوطلبین مجاز هستند در هر منطقه شهرداری و بخش به تفکیک برادران و خواهران ستاد تبلیغاتی راه اندازی نمایند.

رئیس هیأت اجرایی شهرستان یزد در خصوص موارد مجاز تبلیغات اظهار کرد:چاپ و استفاده از عکس صرفا محدود به زندگی نامه ، جزوه ، بروشور، کارت و تراکت بوده و قطع آن حداکثر 10*15 سانتی متر می باشد.

" شاكري شمسي " خاطر نشان کرد: الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی کاندیداها تنها در مکانهایی که توسط شهرداریهای و دهیاریها تعیین شده است قانونی می باشد.

فرماندار يزد گفت: اعلام نظر شخصیتها در تأیید نامزدها و یا استفاده از نظر ایشان در تبلیغات داوطلب تنها به شرط آنکه با ذکر نام و مسئولیت آنها نباشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیأت اجرایی شده باشد منع قانونی ندارد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه یزد،‌ اشكذر و بخش ندوشن و دهستان سورك افزود:سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ، اعلام و مطرح نمودن شایستگی های داوطلبان توسط هواداران در چارچوب قانون ، نصب تابلو در محل ستاد انتخاباتی نامزده به منظور مشخص کردن آن ، ارسال پیامک با رعایت ضوابط و نصب و استفاده از بلندگو ، ویدئو پروژکتور و تلویزیونهای تبلیغاتی و ... صرفاً در داخل ستاد تبلیغاتی نامزد و محل سخنرانی آن از دیگر موارد مجاز تبلیغات می باشد.

" شاكري شمسي‌" بیان نمود:  به راه انداختن کاروان تبلیغاتی یا راهپیمایی خیابانی، مخدوش نمودن آگهی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی و در زمان تبلیغات در محلهای مجاز الصاق شده است ، استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار وتلویزیونهای تبلیغاتی در خارج از محیط سخنرانی و ستاد از مواردی است که قانون منع نموده است.

فرماندار يزد در خصوص موارد دیگر تبلیغات غیر مجاز گفت:انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها ، از طریق صداو سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگر که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت کارمندان در ساعات اداری، استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و موسسات استفاده کننده از بودجه عمومی و موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور برای نامزدهای نمایندگی مجلس،تبلیغ له یاعلیه هر یک از داوطلبین انتخاباتی توسط اعضای هیأتهای اجرایی و نظارت، تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی ستاد و نام مسئول آن به فرمانداری یا بخشداری ها، درج آکهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی و یادرج خلاف واقع مطلبی که دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدی معین باشد توسط مطبوعات ، نشریات و یا غیر آنها، تبلیغ علیه داوطلبان دیگر توسط داوطلبان نمایندگی یا طرفداران آنها، هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی توسط عموم، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات و اخلال در امر انتخابات از دیگر موارد غیر مجاز تبلیغات برای این دوره می باشد.

" شاكري شمسي " در پايان به کاندیداها يادآوري نمود كه قانون باید در تمامی مراحل سرلوحه کار آن ها قرار گیرد تا بستر لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه را فراهم نمایند.