فرماندار یزددر جمع محدودی از هنرمندان تاکید کرد:

ضرورت استفاده حداکثری از کمک نمایندگان محلات، هنرمندان و بسیج برای مقابله با کرونا

فرماندار یزد گفت: در شرایط فوق بحران کنونی نیازمند کمک مردم به مردم و کمک رسانی محلات ،بسیج و هنرمندان و همه به طور حداکثری هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رستگاری در نشست با جمع محدودی از هنرمندان شهرستان یزد برای بررسی موضوع شیوع کرونا و کمک رسانی همه گروه ها و انجمن ها و بخش خصوصی گفت: در شرایط فوق بحران هستیم و هم اکنون شرایط با موج اول کرونا بسیار متفاوت است.
وی با بیان اینکه همه دنیا درگیر موج سوم کرونا است، افزود: شهرستان یزد در موج سوم کرونا شرایطی بسیار متفاوت دارد به طوری که از اول شهریور تا الان تعداد مبتلایان افزایش  و تعداد فوتی ها بر اثر کرونا بیشتر شده است.
وی عنوان کرد: با توجه به سیر صعودی این بیماری و فصل سردی که در پیش داریم همچنین محدودیتی که در منع رفت و آمد ها داریم پیش بینی می شود شرایط سختی در پیش باشد و نیازمند کمک همه انجمن های مردم نهاد، بسیج،هنرمندان  و …هستیم.
فرماندار یزد گفت: به گفته مسئولان علوم پزشکی یزد در صورتی که تعداد بیماران بیشتر از ظرفیت مراکز درمانی شود  وحتی  توان بخش خصوصی را هم به کار بگیریم امکان بستری کردن همه بیماران وجود ندارد و در صورت افزایش آمار مبتلایان حتی امکانات و نیرو برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا نداریم.
رستگاری بیان کرد: محلات باید حداکثر همراهی را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا داشته باشند به طوری که در نانوایی ها و سوپری ها و اگر مهمانی هایی در محلات شاهد هستند باید به مردم تذکر بدهند.
وی با اشاره به اینکه امکانات برای رصد تمام محلات کم است، گفت: تیم های زیادی هر روزدر سطح شهرستان مراکز صنفی وخدماتی و.... در بلوار ها و خیابان ها را رصد می کنند و بسیاری مراکزمتخلف  پلمپ شد ولی به علت محدودیت در تعداد نیرو تمام محلات امکان رصد ندارند لذا باید خود مردم و نمایندگان ونیروهای مقاومت بسیج محلات و... همکاری جدی داشته باشند.
فرماندار یزد بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نیاز به خلاقیت برای مقابله با شیوع کرونا داریم از هنرمندان دعوت شد تا با همفکری راهکارهای خلاقانه برای آگاهی بخشی به کودکان و خانواده ها پیشنهاد و اجرایی شود.