سرپرست فرمانداري يزد تأكيد كرد؛

ضرورت احياء، حفظ و توسعه فضاي سبز در شهرستان

سرپرست فرماندار يزد با اشاره به وجود آلودگي هاي زيست محيطي بر ضرورت احياء، حفظ و توسعه فضاي سبز در شهرستان تأكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " مصطفي سالاري " در ديدار مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان و مدير منابع طبيعي شهرستان يزد اظهار داشت: متأسفانه به علت عدم توجه به مباحث آمايش سرزمين و استقرار صنايع مختلف در سال هاي گذشته شاهد آلودگي هاي زيست محيطي هستيم.

سرپرست فرمانداري يزد با اشاره به اجراي طرح هاي منابع طبيعي براي گسترش سرانه فضاي سبز افزود: از حقوق مسلم هر شهروندي بهره مندي از محيط زيست سالم و فضاي سبز مطلوب است كه در اين راستا بايد دستگاه هاي اجرايي ديگر اداره كل منابع طبيعي را در مسير توسعه فضاي سبز ياري دهند.

وي با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است اظهار داشت: باید احساس حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان یک فرهنگ عمومی در سطح جامعه نهادینه شود.

" سالاري " در بخشي ديگر از سخنان خود با اعلام اينكه فرمانداري يزد عزم جدي براي مبارزه با پديده ناپسند زمين خواري را دارد تصريح كرد: در راه مقابله با زمین خواری و احیاء حقوق بیت المال جديت وجود دارد و دولت برای مقابله با زمین خواری راسخ است.

وي ابراز اميدواري كرد: با همراهي و تعامل با دستگاه هاي اجرايي مرتبط بتوانيم قدم هاي خوبي را در زمينه رفع تصرف اراضي دولتي برداريم.

سرپرست فرمانداري يزد در پايان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف هر سازمان باید به تعامل بین بخشی توجه شود افزود: مدیرانی موفق هستند که به این مقوله به خوبی بپردازند، زیرا که هر اقدامی که با نگاه تک بخشی باشد قطعاً به سرانجام مطلوبی نخواهد رسید.

در ادامه اين ديدار مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان نيز با بيان اينكه شعار سازمان منابع طبيعي حفظ احياء توسعه و بهره برداري است افزود: در سال گذشته در سطح شهرستان يزد توانستيم اعتبارات ملي مناسبي را در زمينه توسعه فضاي سبز شهرستان جذب نمائيم.

" آخوندي " با اعلام اينكه اداره كل منابع طبيعي در موضوع تخصيص اعتبارات توجه ويژه اي را به مديريت شهرستان دارد خاطرنشان كرد: شهرستان يزد به عنوان مركز استان با آب و هواي خشك و شكننده مي تواند به عنوان ويترين عملكرد منابع طبيعي در سطح استان و حتي كشور باشد.