فرماندار يزد:

شوراهاي اسلامي به نقش مردم در توسعه پايدار توجه داشته باشند

فرماندار يزد در جمع اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي يزد گفت: اعضای شوراهاي اسلامی باید با استفاده از نظرات مردم و مشاركت آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها در اجراي طرح‌ها مختلف زمینه‌ساز توسعه پايدار در مناطق خود باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي شهرستان با فرماندار يزد برگزار شد.

«مصطفي سالاري» در اين نشست كه معاونين فرماندار و بخشدار مركزي نيز حضور داشتند با تبريك اعياد شعبانیه و فرارسيدن 9 اردیبهشت‌ماه روز ملي شوراهاي اسلامي اظهار داشت: شوراها به‌عنوان پل ارتباطي مردم و مسئولين در سال‌های گذشته توانسته‌اند زمينه آباداني و روستاها را فراهم نمايند.

فرماندار يزد بابیان اينكه دولت به توسعه و آباداني روستاها توجه ویژه‌ای داشته است افزود: خوشبختانه با همكاري و همراهي دولت و مجلس شوراي اسلامي اعتبارات ارزش‌افزوده قابل قبولي تعيين گرديد كه اميدواريم باهمت و تلاش شوراهاي اسلامي و اجراي پروژه‌های مختلف موجب آسايش و آرامش بیش‌ازپیش مردم شود.

وي خواستار استفاده شوراهاي اسلامي از توان‌بخش خصوصي و همچنين اجراي پروژه‌ها به‌صورت مشاركتي در روستاها شد و تصريح كرد: به‌هیچ‌وجه اعتبارات دولتي به‌تنهایی پاسخگوي مطالبات و نيازها نيست و ضرورت دارد تا شوراهاي اسلامي به‌عنوان افرادي كه از بطن جامعه هستند از توان مشارکت‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند چراکه قطعاً با مشاركت می‌توان پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممكن و باکیفیت بهتر به نتيجه رساند.

فرماندار يزد در ادامه سخنان با تأكيد به اينكه شوراهاي اسلامي بايد جداي از مباحث عمراني روستاها به مباحثي نظير فرهنگي و اجتماعي، سرمایه‌گذاری و اشتغال نيز توجه داشته باشند ابراز داشت: توسعه پايدار روستاها درگرو توجه به همه مسائل است و دولت تدبير و اميد نيز در اين راستا سیاست‌های مختلفي در نظر گرفته كه شوراهاي اسلامي بايد با استفاده از نظرات و مشاوره كارشناسان و خرد جمعی در مسير اجراي اين برنامه‌ها گام بردارند.

وي همچنين به موضوع طرح ويژه دولت به اشتغال در روستاها اشاره كرد و اظهار داشت: از اواسط سال گذشته تاکنون دولت دوازدهم به‌منظور كاهش نرخ بيكاري و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تسهيلات ارزان‌قیمتی را به متقاضيان ارائه می‌دهد.

سالاري نرخ سود تسهيلات در مناطق روستايي را 6 درصد اعلام كرد و افزود: تاكنون جلسات كارگروه اشتغال در سطح شهرستان تشکیل‌شده و طرح‌های موردنظر در روستاها در كمترين زمان ممكن بررسي، تصويب و به بانك جهت دريافت تسهيلات معرفی‌شده‌اند.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه اعضاي شوراهاي اسلامي همراه با مديران بايد همه تلاش خود را به‌منظور جذب و تخصيص اعتبارات شهرستان در بازه زماني موردنظر به کاربندند ابراز داشت: با نظر مساعد مديريت ارشد استان می‌توانیم اعتبارات و تخصیص‌های شهرستان را افزايش دهيم.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان در پايان خاطرنشان كرد: بررسی ظرفیت و نیازهای منطقه، بررسی طرح‌های توجیه‌پذیر ازنظر اقتصادی، توجه به بازار توليد و مصرف از مهم‌ترین شاخص‌هایی است كه در تصويب طرح‌های بايد مدنظر قرار گيرد.