فرماندار يزد:

شهروندان بايد به حقوق خود در جامعه آگاه باشند

فرماندار يزد گفت: رضايت اجتماعي شهروندان با رعايت مباحث حقوق شهروندي گره خورده و اينكه در قرآن كريم از " بلد امين " نيز ياد مي شود، در همين رابطه است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي شهرستان يزد با حضور فرماندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان اينكه هدف از برگزاري جلسات بايد رفع مشكلات و ارتقاء وضعيت موجود باشد اظهار داشت: در شهرستان يزد تنها به دنبال ارائه آمار نيستيم بلكه سعي داريم با همت و تلاش دستگاه هاي اجرايي شهرستان و همكاري نهادهاي استاني موانع و مشكلات گذشته را برطرف نماييم.

فرماندار يزد مباحث حقوق شهروندي را بسيار مهم و گسترده دانست و تصريح كرد: مهم ترين نكته اي كه در اين حوزه بايد به آن توجه شود اين است، كه هم مسئولين و هم خود مردم به حقوق و وظايف خود آگاهي و اشرافيت كامل داشته باشند.

وي خواستار عملي نمودن حقوق مردم بر حاكم و حاكم بر مردم از زبان حضرت علي (ع) در جامعه شد و افزود: قطعاً اگر همه موارد آن به خوبي رعايت شود با مشكلي در جامعه روبرو نخواهيم بود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان اضافه كرد: مقام معظم رهبري نيز بارها در سخنراني ها خود بر رعايت حقوق شهروندي نيز تأكيد داشته اند كه نمود عيني آن را مي توان بيست پرسش مطرح شده ايشان در رابطه با سبك زندگي ايرانيان ملاحظه نمود.

" شاكري شمسي " با اشاره به اينكه بايد مردم را به حقوق خود آگاه سازيم خاطرنشان كرد: رضايت اجتماعي شهروندان با رعايت مباحث حقوق شهروندي گره خورده و اينكه در  قرآن كريم از " بلد امين " نيز ياد مي شود، در همين رابطه است.

فرماندار يزد اظهار داشت: قطعاً اگر همه موارد در اين بحث رعايت شود مردم از زندگي خود لذت برده و از بسياري از بروز پديده ها و ناهنجاري هاي اجتماعي جلوگيري مي شود.

" شاكري شمسي " با بيان اينكه در اين جلسات قطعاً همه مشكلات حل و فصل نخواهد شد افزود: اگر مي خواهيم به نتايج قابل قبولي در بحث حقوق شهروندي دست پيدا كنيم، لازم است تا موضوعات به صورت جداگانه در جلسات مطرح تا پس از اخذ نظرات كارشناسي و استفاده از خردجمعي بتوانيم راهكارهاي عملياتي را ارائه دهيم.

فرماندار يزد در پايان خواستار برگزاري دوره هاي آموزش حقوق شهروندي ويژه مديران ادارات و نهادهاي شهرستان يزد شد.

در ابتدا نيز مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد نيز اظهار داشت: محور توسعه اجتماعي رضايت مردم است و بدون ترديد همه اقدامات در همين راستا صورت مي پذيرد.

" مجيد جواديان زاده " گفت: شهروندان وقتي بدانند كه حقوق آنها در قالب حقوق اجتماعي ديده مي شوند رضايت خاطر بيشتري را از جامعه و زندگي خود كسب مي كنند.

وي افزود: با درك همين موضوع بحث ستاد صيانت مطرح شده است و اين ستاد در هر رده اي كه تشكيل شده رياست آن به عهده عالي ترين مقام اجرايي آن رده است.

" جواديان زاده " كارگروه صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي به عنوان يكي از پوياترين كارگروه ها دانست و افزود: چارچوب فعاليت هاي اين كارگروه در قالب سه سند نه گانه حقوق شهروندي، ده گانه عفاف و حجاب و بيست و چهار گانه مي باشد.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد خواستار ارتباط مؤثر مسئولين با رسانه ها شد و افزود: بايد از طريق تبليغات ضمن ترويج دادن گفتمان حقوق شهروندي در جامعه همه اقشار مردم را با حقوق خود آشنا سازيم.