در نشست سرپرست فرمانداري يزد با مدیرکل راه و شهرسازي عنوان شد؛

سه محله يزد به‌عنوان پايلوت ارتقاي كيفي در ستاد بازآفريني شهري مشخص شدند

در ديدار سرپرست فرمانداري يزد، معاونين وي و بخشداران مركزي و زارچ با مدیرکل راه و شهرسازي بر لزوم تسريع روند اجراي كيفي سه محله منتخب يزد در ستاد بازآفريني استان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ سرپرست فرمانداري يزد با همراهي معاونين سياسي، امنيتي و اجتماعي، هماهنگي امور عمراني، برنامه‌ریزی و توسعه و همچنين بخشداران مركزي و زارچ با مدیرکل راه و شهرسازي استان ديدار و گفتگو كرد.

عباس حيدري با بيان اهميت ايجاد مهمان شهر براي اتباع گفت: درصدد هستيم تا حضور اتباع در مناطق و بافت تاريخي يزد را كاهش دهيم و تحقق اين مهم نيازمند ايجاد يك مهمان شهر با جانمايي صحيح است.

وي با اشاره به كمبود مراكز آموزشي شهرستان يزد در مقايسه با ميانگين كشوري ابراز داشت: مديران برخي مدارس اجاره‌ای، بارها در خصوص عدم وجود زمين براي احداث مركز آموزشي گلايه داشته‌اند كه در صورت تأمین، مشكلات اين حوزه مرتفع خواهد شد.

جلوگيري از زمین‌خواری و تصرف اراضي دولتي موضوع ديگري بود كه حيدري بر آن تأکید كرد و افزود: متأسفانه عده‌ای سودجو با قطعه‌بندی اراضي دولتي مشكلات اجتماعي بسياري را رقم‌زده‌اند كه ضروري است نظارت‌ها در اين خصوص تشديد شود.

مدیرکل راه و شهرسازي استان حاشیه‌نشینی و مشكلات بافت فرسوده را فراگير توصيف كرد و اظهار داشت: رفع مشكلات اين حوزه فرادستگاهي و نيازمند عزم جمعي است.

«محمدرضا نقصان محمدي» با اشاره به انتخاب 5 محله استان در ستاد بازآفريني شهري عرضه داشت: 3 محله «اسكان»، «محمودي» و «حسن‌آباد» به‌عنوان پايلوت در شهرستان يزد مشخص‌شده‌اند كه فعالیت‌های مقدماتي براي ارتقاي وضعيت كيفي اين محدوده‌ها در حال اجرا است.

وي ناهماهنگي بين دستگاه‌ها و خلأ قانوني را به‌عنوان عمده‌ترین دلايل حضور و فعاليت زمین‌خواران عنوان كرد و ابراز داشت: با شفاف‌سازی، هماهنگي بين دستگاهي و اجراي دقيق قانون می‌توان بسياري از مشكلات موجود را مرتفع نمود.

نقصان محمدي ادامه داد: قوانين و بخشنامه‌های جديدي در خصوص سنددار كردن ابنيه به تصويب رسيده كه در صورت استقبال مردم بخشي از مشكلات ساختمان‌های فاقد سند حاشيه يزد رفع خواهد شد.

در ادامه اين نشست بخشداران مركزي و زارچ نيز در خصوص ثبت پلاک‌های دولتي و اجراي طرح تفضيلي مطالبي مطرح و اهتمام بيشتر براي تسريع در رفع مشكلات مسكن مهر و واگذاري زمين به جوانان را خواستار شدند.