برگزاري كميته برنامه ريزي شهرستان يزد

سهم شهرستان يزد از اعتبارات استان 29.5 درصد است

جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان يزد به رياست فرماندار و باحضور فلاح معاون هماهنگي امور عمراني فرماندار و معاون بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، فرماندار یزد در اين جلسه ضمن تبريك ولادت حضرت معصومه (س) و دهه كرامت گفت: نقش مديران شهرستان در تعيين پروژه هاي اولويت دار كه زودتر به بهره مندي و استفاده مردم برسد اهميت دارد و بايد با دقت تعيين و پيگيري لازم صورت گيرد . وي برنامه هاي كميته برنامه ريزي شهرستان را علاوه بر تعيين و توزيع اعتبارات شهرستان، بررسي سند توسعه شهرستان ، ارزيابي عملكرد ادارات در راستاي بهبود و پيشرفت برنامه ها، حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع برشمرد و تلاش مضاعف مسئولين شهرستان را تاكيد كرد.

فرماندار يزد در اين جلسه ضمن تشكر از رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و همكارانشان سهم اعتبارات شهرستان يزد را نسبت به جمعيت و مسائل مترتب آن كافي ندانست و خواستار بازنگري در شاخص هاي تعيين اعتبار و همچنين در نظر گرفتن برخي مسائل و مباحث شهرستان در تعيين بودجه دستگاه هاي اجرايي شهرستان شد.

مصطفي سالاري در تعيين شاخصها و مقايسه توسعه يافتگي شهرستان گفت: مركز استان بايد با مراكز ساير استانها مقايسه و شاخصهاي توسعه يافتگي آن بررسي شود تا بتوانيم نسبت به گذشته توسعه مناسبي را براي شهروندان رقم بزنيم وي مديران كل و رؤساي سازمانهاي استان را در پيگيري و جذب اعتبارات ملي نقش آفرين در توسعه و پيشرفت استان عنوان نمود و پيگيري مسئولين شهرستان در جذب اعتبارات استاني و ملي و اجراي پروژه هاي در دست اقدام را مورد تاكيد قرار داد.

«محمد حسين فلاح » معاون فني و امور عمراني فرماندار نيز در اين جلسه ضمن تأكيد بر تلاش بيشتر ادارات در جذب اعتبارات تخصيصي نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه بايد با توجه به سكونت نزديك به 70درصد جمعيت استان در شهرستان يزد ، در خصوص تخصيص اعتبارات سالانه كارشناسي تر عمل نمايد. تخصيص 29.5 درصد از اعتبارات استان به اين شهرستان در سال جاري  عملا توجيه تخصصي و كارشناسي ندارد.

در اين نشست جدول توزيع اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي شهرستان به ميزان بالغ بر 70 ميليارد تومان (سهم 29.5 درصدي شهرستان يزد از بودجه استان) پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد.