به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، همایش فرهنگ ترافیک و ایمنی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد، شهردار، جمعی از مسئولان و خانواده دانش آموزان مدارس نواحی یک و دو در سالن فرهنگسراری شهرداری یزد برگزار شد.

محمود شاکری شمسی در این جلسه گفت: با توجه به ارائه آمارهای تکان دهنده از میزان تصادفات در شهرستان یزد ، در شورای ترافیک مقرر گردیده است تا همایش های مختلفی با موضوع بهبود وضعیت مسائل و مشکلات ترافیک ویژه مخاطبان برگزار شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه متأسفانه در سطح شهر یزد شاهد برخی از صحنه های تصادفاتی هستیم که تلفات جانی و مالی را در بردارد اظهار داشت: بحث ساماندهی موتورسیکلت سواران به صورت جدی در شهرستان اجرا خواهد شد و در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی مردم بخصوص خانواده های دانش آموزان هستیم.

وی افزود: والدین و خانواده ها می توانند با دقت در رفتار و کردار فرزندان خود سهم بسزایی را در کاهش این گونه تصادفات داشته باشند.

رئیس شورای ترافیک شهرستان خاطر نشان کرد:  براساس آمارها 47 درصد تصادفات ناشی از  موتورسیکلت سواری مربوط به گروه سنی زیر 18 سال است.

وی با اشاره به اینکه استان های یزد، تهران و اصفهان از نظر تلفات موتورسواری، در رتبه های اول تا سوم کشور هستند اضافه کرد: ارزان بودن قیمت، شرایط اقلیمی و صرفه جویی در زمان برای رسیدن به مقصد، از مهمترین دلایلی است که باعث استقبال مردم به ویژه جوانان از این وسیله نقلیه می شود.

فرماندار عدم پایبندی به قوانین و مقررات ، سرعت غیر مجاز، نداشتن تجهیزات و ایمنی کافی در حین رانندگی، عدم نظارت والدین را از مهمترین علل تصادف موتورسیکلت سواران برشمرد.