معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد:

ساماندهي و مركزيت واحدهاي درماني در سطح شهرستان يكي از ضروريات است

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد در جلسه هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد گفت: براي اولين بار پيشنهاد انتقال اين واحدها در محور يزد – تفت توسط فرمانداري يزد ارائه شده كه اميدواريم با همكاري و هماهنگي دستگاه هاي ذيربط اين اقدام نيز به نحو شايسته انجام شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " مصطفي سالاري " در جلسه هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي كه در محل مركز بهداشت شهرستان يزد برگزار شد، با تقدير از تلاشهاي مديريت دانشگاه و پرسنل مركز بهداشت شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه با رويكرد دولت تدبير و اميد و تأكيدات و پيگيري هاي وزير محترم بهداشت در سال گذشته اقدمات موثري در زمينه بهداشت و درمان صورت پذيرفته است كه توانسته بخشي از مسائل و مشكلات مردم را در اين حوزه مرتفع سازد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اشاره به اينكه طي يك سال گذشته برنامه هاي شهرستان با محوريت سلامت تدوين شده است افزود: در شهرستان يزد موضوع سلامت مردم به عنوان يكي از مهمترين دغدغه هاي مطرح مي باشد، لذا با توجه به رويكرد دولت يازدهم، هر اقدامي در سطح شهرستان با توجه به مباحث بهداشتي و زيست محيطي صورت مي پذيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: وجود پزشكان متعهد، متدين و متخصص و تجهيزات و امكانات مناسب در حال حاضر يزد به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي درمان در كشور شناخته مي شود، كه اين خود باعث شده تا شاهد حضور مردم استانهاي جنوب و جنوب شرق و حتي كشورهاي حوزه خليج فارس در يزد باشيم.

" سالاري " بر لزوم ساماندهي و مديريت واحدهاي درماني به ويژه مطب هاي پزشكان در شهرستان يزد تأكيد كرد و افزود: وجود ساختمان هاي پزشكان و مراكز درماني در برخي از معابر شهر باعث بروز برخي معضلات و ناهنجاري هاي فرهنگي، ترافيكي، امنيتي شده كه اين زمينه ساز نارضايتي شهروندان يزدي شده است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد اضافه كرد: براي اولين بار پيشنهاد انتقال اين ساختمان ها در محور يزد – تفت توسط فرمانداري يزد ارائه شده كه اميدواريم با همكاري و هماهنگي دستگاه هاي ذيربط اين اقدام نيز به نحو شايسته انجام شود.

" مصطفي سالاري‌" بي تحركي را به عنوان مهمترين مشكل مردم يزد دانست و خاطرنشان كرد: اين مشكل باعث شده تا يزد بالاترين آمار را در ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي در سطح كشور دارا باشد.

وي تصريح كرد: در اين راستا نيز با همكاري هيأت ورزشهاي همگاني شهرستان طرح هايي براي حضور مردم در ورزش هاي صبحگاهي و پياده روي خانوادگي در سطح محلات در دست اقدام داريم.

" سالاري‌" با اعلام اينكه شهرستان يزد بالغ بر 60 درصد جمعيت استان را در خود جاي داده است اظهار داشت: جمعيت زياد، گستردگي مناطق، حضور اتباع خارجي و همچنين وجود بيش از چهارده هزار و پانصد واحد صنفي مرتبط با حوزه سلامت بيانگر اين مطلب است كه شهرستان يزد بيش از اين نيازمند به خدمات بهداشتي و سلامتي است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار با تقدير از نگاه ويژه هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) به مركز بهداشت شهرستان در سال گذشته تصريح كرد: خوشبختانه در سال گذشته در زمينه عمراني و تجهيز مراكز درماني به امكانات به روز گام هاي مؤثري برداشته است كه اميدواريم با ادامه روند اقدامات مثبت صورت گرفته در سالجاري شاهد كاهش مسائل و مشكلات در اين زمينه نيز باشيم.

وي همچنين با اشاره به مسائل و مشكلات بهداشتي اتباع خارجي خاطرنشان ساخت: بايد سازو كارهايي طراحي شود تا شاخص هاي فرهنگي و بهداشتي اين افراد نيز ارتقاء يابد.

" سالاري " در پايان با تأكيد بر استفاده از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد در بحث بهداشت و سلامت گفت: حضور خيرين و مشاركت مردم در طرح ها مختلف بهداشتي مي تواند در ارتقاء شاخص هاي سلامت در شهرستان يزد مؤثر و سازنده باشد، لذا ضروري است با استفاده از ظرفيت هاي موجود و پتانسيل خوب شهرستان نسبت به رفع برخي از مسائل اين حوزه نيز اقدام نمود.