فرماندار يزد:

سازمان هاي مردم نهاد نقش مؤثري در توسعه سياسي و اجتماعي جامعه دارند

فرماندار يزد گفت: سمن ها نقش مؤثري در توسعه سياسي و اجتماعي جامعه دارند و مي توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان دولت و مردم به عنوان يك اتاق فكر مناسب دولت را در امور اجرايي و مديريتي كمك نمايند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، « مصطفي سالاري » در ديدار با اعضاي هيأت مديره سازمان مردم نهاد انجمن تعزيه خوانان و تعزيه داران يزد با بيان اينكه يكي از اهداف برگزاري مراسم هاي ويژه ايام محرم و صفر زنده نگه داشتن اسلام و ترويج و گسترش قيام حسيني و درس آزادگي است اظهار داشت: در اين مراسم ها و به ويژه در برگزاري مراسم تعزيه خواني بايد دقت لازم صورت گيرد تا شأن و منزلت قيام امام حسين (ع) و يارانش حفظ شود و از ورود خرافات پيشگيري شود.

فرماندار يزد با انتقاد از برخي اقدامات توسط تعداد محدودي از افراد به ويژه افراد غير بومي در برگزاري مراسم هاي اين ايام تصريح كرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با هماهنگي هاي صورت گرفته توسط نيروي انتظامي و ساير ارگان هاي مرتبط برخي اقداماتي كه موجب خدشه به اين مراسم ها شده، جلوگيري شده است.

وي با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد در راستاي توسعه و گسترش سازمان هاي مردم نهاد در سطح جامعه در حوزه مختلف تصريح كرد: بدون شك تأسيس سازمان مردم نهاد تعزيه خوانان و تعزيه داران در يزد را موجب ارتقاء كمي و كيفي فعاليت هاي مربوط به اين حوزه خواهد شد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به ثبت جهاني شهر يزد ابراز داشت: بحث ثبت جهاني شهر يزد تنها مربوط به بناها و بافت آن نبوده بلكه يكي از مهمترين ملاك هاي اين اتفاق بسيار مهم آداب، فرهنگ و رسوم مردمان يزد از قديم و گذشته بوده است.

فرماندار يزد اضافه كرد: در سالهاي گذشته زمينه حضور گردشگران خارجي در مراسم و عزاداراي هاي در ايام محرم فراهم شده كه بايد ضمن جلوگيري از ورود تحريف و خرافات در اين مراسم ها به اصل واقعيات و پيام اين قيام عظيم بپردازيم.

سالاري در پايان خواستار استفاده از نظرات روحانيون و اساتيد برجسته ديني در برگزاري هر چه بهتر تعزيه خواني در يزد شد و افزود: حضور کارشناسان، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، در کنار سازمان مردم نهاد تعزيه خوانان و تعزينه داران  زمینه ای بهتری برای تحقق اهداف در اين زمينه را فراهم می آورد.