فرماندار يزد:

سازمان دانش آموزي محلي برای تمرین و ممارست نقش های اجتماعی دانش آموزان است

دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزي و اعضاي مجامع سازمان دانش اموزي استان با فرماندار يزد ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در جمع دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزي و اعضاي مجامع سازمان دانش آموزي استان يزد با بيان اينكه خانواده ، مربيان و سازمان دانش آموزي در ارتقاء اعتماد به نقس دانش آموزان نقش مؤثر و سازنده اي دارند گفت: به عنوان يك خدمتگزار خوشحالم كه امروز برخي از دانش آموزان با اعتماد به نفس بالا مي توانند مسائل مختلف را مطرح و براي رفع آنها راهكار ارائه دهند.

فرماندار يزد ضمن تقدير از تلاشهاي سازمان دانش آموزي اظهار داشت: خوشبختانه در مدت زمان سپري شده از مديريت جديد اين سازمان شاهد تحولاتي خوبي در زمينه هاي مختلف بوده ايم كه نتايج خوبي را نيز در برداشته است.

وي خطاب به دانش آموزان با بيان اينكه حضور در مجلس دانش آموزي و نمايندگي دانش آموزان استان افتخار كمي نيست خاطرنشان ساخت: شما نوجوانان و جوانان اين دوران بايد قدر را بدانيد و براي رسيدن به اهداف متعالي تر و  پذیرش پست ها و نقش های اجتماعی آماده سازید.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اعلام اينكه بالغ بر 65 هزار دانش آموزي در شهرستان يزد مشغول به تحصيل هستند افزود: در طول اين مدت در شوراي آموزش و پرورش پويايي خاصي بوجود آمده و سعي داشتيم تا زمينه را براي مشاركت همه افراد دخيل در آموزش و پرورش و همچنين نقد پذيري را فراهم كرده ايم.

شاكري شمسي با اشاره به بيست و يك سال صدرنشيني دانش آموزان يزدي در بزرگترين آزمون علمي كشور اظهار داشت: نگاه تک بعدی به امر تعلیم و تربیت یکی از مهمترین آسیب های نظام آموزش و پرورش كه مي تواند در برخي از مواقع به اهداف فرهنگی و آموزشی مطلوب خود نرسیم. 

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان سازمان دانش آموزي را محلي برای تمرین و ممارست نقش های اجتماعی دانش آموزان در آينده دانست و افزود: در دولت يازدهم فضا براي شنيدن سخنان دانش آموزان فراهم شده است و همه مسئولين بر اين موضوع اعتقاد كامل كامل و راسخي دارند.

فرماندار یزد با اشاره به بحث غنی سازی اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی نوپدید و آموزش خانواده ها و دانش آموزان در باب استفاده صحیح از فضاهای مجازی گفت: اعتقاد دارم سازمان دانش آموزی به عنوان مکمل آموزش و پرورش، شرایط متفاوتی با سیستم آموزش رسمی کشور دارد و لذا می تواند در حل مشکلات و مسائل مبتلابه جامعه دانش آموزی و نیز آماده نمودن دانش آموزان برای پذیرش نقش های اجتماعی نقشی موثر و قابل توجه ایفا نماید.

لازم بذكر است در فرماندار يزد در ابتداي سخنان خود با طرح اين سؤال كه اگر فرماندار شهر بودید، چه می کردید و برای داشتن شهری شاداب و بانشاط و داشتن شهروندانی همگن چه باید کرد؟ خواستار ارائه نظرات و راهكارها براي بهبود و ارتقاء فعاليت ها از سوي دانش آموزان شد.

در اين نشست صميمي كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد، دانش آموزان منتخب مسائل مختلفي از قبيل عدم به موقع و مناسب تشویق دانش آموزان برتر مسابقات، عدم وجود برنامه های جذاب در سطح شهر، کم بودن برنامه های اردوئی، صِرف آموزش محور بودن مدارس و عدم توجه به فعالیت های اجتماعی، لزوم استفاده صحیح از تکنولوژی های جدید، عدم توجه به ورزش در مدارس، تمایل دانش آموزان به فرهنگ غیراسلامی و آموزش به خانواده ها در رابطه با شبکه های اجتماعی و مجازی را مطرح كردند.