با حضور مقامات استان و شهرستان؛

زنگ آغاز سال تحصيلي و سرشماري عمومي نفوس و مسكن به صدا درآمد

همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و با حضور جمعي از مقامات استان و شهرستان زنگ سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن به صدا درآمد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم افتتاحيه سرشماري عمومي نفوس و مسكن و آغاز سال تحصيلي جديد  با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد و جمعي از مسئولين استان و شهرستان، در اين مراسم كه همزمان با جشن آغاز سال تحصيلي جديد برگزار شد .
استاندار يزد در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانش آموز، دانشجو و معلمان شهيد انقلاب اسلامي و تبريك آغاز سال تحصيلي جديد گفت: دولت تدبير و اميد علي رغم تمام تنگناها، كمبود منابع مالي و تضعيف شدن منابع بانكي توجه خاصي به حوزه آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان داشته و در دولت يازدهم اعتبارات مربوط به فرهنگيان بيش از 80 درصد ارتقا داشته است .
«سيدمحمد ميرمحمدي» با بيان اينكه دانش آموزان انديشه هاي بالنده دارند و براي ارتقا و پيشرفت ارزشهاي وجودي خود تلاش مي كنند پرسش مهر امسال را اينگونه مطرح كرد: «كدام مقام را در زندگي خود هدف قرار داده ايد؟» و از دانش آموزان استان خواست تا با توجه به متعدد بودن مقامها به اين سؤال پاسخ دهند.
وي آموزش و پرورش را به مثلثي تشبيه كرد كه معلم و استاد، دانش آموز و دانشجو و اولياء و مربيان سه رأس اين مثلث هستند، قاعده اين مثلث محتواي آموزشي و اضلاع اين مثلث يكي آموزش و ديگري امور پرورشي است.
ميرمحمدي ادامه داد: رئوس اين مثلث بايد در تعامل با يكديگر باشند و مشاركت فعال براي پيشبرد اهداف آموزش و پرورش داشته باشند و در سايه اين تعامل است كه اين مثلث مي تواند با قاعده محتواي آموزشي كه برخاسته از همه زمينه هاي اعتقادي و علمي است نيازهاي ما را پاسخگو باشد.
 عالي‌ترين مقام اجرايي استان افزود: ضلع آموزش مرزهاي علم و دانش را در مي‌نوردد و ضلع امور پرورشي نيز سبك زندگي و كار و تلاش ما را به ظهور مي رساند.
وي خاطرنشان كرد: بنابراين شايسته است دانش آموزان اهداف خود را در تحصيل براساس محتواي آموزشي و مشاركت فعال و تعامل سازنده پايه‌ريزي كنند.
ميرمحمدي با اشاره به تقارن آغاز سال تحصيلي با هفته دفاع مقدس گفت: استقلال، آزادي، امنيت و سربلندي جمهوري اسلامي ايران را عزيزان سپاهي، ارتشي و بسيجي رقم زدند و پيروزي در دفاع مقدس را مديون حمايت مردم از همه اقشار و اقوام هستيم.
 
نياز به آمار دقيق براي برنامه‌ريزي‌ها
استاندار يزد همچنين به آغاز سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن در استان و همزمان در سراسر كشور اشاره و بيان كرد: براي برنامه ريزي‌ها و تصميم گيريها نياز به آمار دقيق و صحيح داريم و لازم است آمار و اطلاعات به صورت آنچه كه هست منعكس شود.
ميرمحمدي ادامه داد: اگر آمار نادرست باشد پايه برنامه‌ريزي‌ها متزلزل است و دانش آموزان و دانشجويان به جهت آشنايي با علوم روز و رايانه و پاكي و صداقتي كه در آنهاست مي‌توانند در كمك به اجراي موفق سرشماري نفوس و مسكن نقش بسيار مهمي داشته باشند.
استاندار يزد در پايان سخنان خود از فرهنگيان، معلمان و اساتيد استان كه به امر علم و پژوهش همت گمارده‌اند و دانش آموزان استان كه با تلاش و كوشش 23 سال متوالي مقام نخست كنكور سراسري را به‌دست آورده‌اند و خيّرين استان به ويژه خيّرين مدرسه ساز كه منشأ خير و بركت هستند تقدير و تشكر كرد.