فرماندار يزد:

رونق توليد و اشتغال از برنامه‌هاي اصلي ستاد اقتصاد مقاومتي است

فرماندار يزدگفت: از برنامه‌های اصلی ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي رونق توليد و اشتغال است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون برنامه ريزي، اداري و مالي و مديران ادارات ونهادهاي شهرستان برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه با بيان اينكه مهمترين رويكرد ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي توجه به موضوع اشتغال و رونق توليد و بازار است افزود: اغلب آسيب هاي اجتماعي موجود در جامعه با موضوع درآمد و اشتغال ارتباط دارد.

فرماندار يزد با اشاره به سياست هاي كلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در حوزه اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: هر اقدامي كه در اين ستاد مصوب مي شود بايد با اين سياست ها هماهنگ باشد تا وضعيت پايداري در اين زمينه ايجاد شود.

وي اضافه كرد: متأسفانه در سالهاي گذشته به علت ركود در بازار توليد و صنعت درصد بيكاري در شهرستان افزايش داشته كه اميدواريم با پيگيري برنامهها و مصوبات مرتبط در اين خصوص شرايط بازار و واحدهاي توليدي  بهبود يابد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در ادامه بر استقرار صنايع پاك و سبز در سطح شهرستان تأكيد كرد و ابراز داشت: در گذشته بيشتر صنايع يزد با توجه به نوع توليد محصولي كه داشته اند به دنبال جذب نيروهاي يدي بوده كه در حال حاضر چالش هايي را براي مركز استان به وجود آورده اند.

سالاري خاطرنشان كرد: در حال حاضر بايد با توجه به ثبت جهاني شهر يزد و وجود آثار و ابنيه هاي تاريخي بسيار مهم به دنبال توسعه صنعت گردشگري باشيم چراكه اين صنعت مي تواند در زمينه اشتغالزايي و كسب درآمد پايدار براي شهروندان و شهر تأثيرگذار باشد.

فرماندار يزد ضرورت توجه به حوزه فناوري اطلاعات و فراهم نمودن زمينه اشتغال در اين حوزه را نيز يادآور شد و افزود: با گسترش فناوري اطلاعات در دنياي امروز اكثر كشورهاي توسعه يافته زيرساخت هاي اصلي را براي اشتغال در اين زمينه فراهم نموده اند كه ضرورت دارد ما نيز با جديت در اين مسير قدم برداريم و بتوانيم زمينه حضور و جذب نخبگان را فراهم نماييم.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود بر اصلاح الگوي مصرف در سطح شهرستان و استفاده از توليدات داخلي توسط شهروندان تأكيد كرد و افزود: خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا ببرد و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.

سالاري همچنين به موضوع سیاست‌های دولت تدبير و اميد در بخش اشتغال در حوزه روستايي و شهرهاي زير ده هزار نفر نيز اشاره كرد و ابراز داشت: دولت سعي دارد تا مردم محور نمودن اقتصاد و ايجاد کارگاه‌های توليد كوچك در روستاها و شهرهاي كوچك بتواند گام مهمي را در حوزه اقتصاد مقاومتي بردارد و انشاء اله با اجراي اين برنامه‌ها زمينه مهاجرت معكوس فراهم شود.