سرپرست فرمانداري يزد:

روستا رکن اساسی حفظ توان اقتصادی و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور محسوب می شود

سرپرست فرمانداري يزد به مناسبت فرارسیدن پانزدهم مهرماه روز ملی روستا پيامي صادر كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، پيام سرپرست فرمانداري يزد به مناسبت فرارسیدن پانزدهم مهرماه روز ملی روستا به اين شرح است:

امام صادق (ع) فرمودند:
 "ان الله جعل ارزاق انبیائه في الزرع و الضرع" « خداوند روزي پيامبران خود را در كشاورزي و دامداري قرار داد.»
روستا به عنوان یکی از مراکز اولیه و مهم تمدن بشری، رکن اساسی حفظ توان اقتصادی و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور محسوب می شود و در بسیاری از کشورها، توسعه روستایی، نقش مهمی درخودکفایی و پیشرفت کشور ایفا می کند.
روستایی مظهر خود اتکایی و خودکفایی است و نقش این عزیزان در عرصه های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار موثر بوده است.
در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران آبادانی و سازندگی میهن عزیز اسلامی این روستاییان بودند که همراه سایر اقشار مردم، مردانه ایستادند و برگ درخشانی از خود در تاریخ بر جای نهادند.
توجه ویژه به مناطق روستایی و ارتقای شاخص های توسعه پایدار در روستاها از جمله اولویتهای اساسی است که در این مسیر با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه فضای کسب و کار در روستاها، علاوه بر افزایش درآمد روستائیان، انگیزه برای ماندگاری مردم درمحیط های روستایی نیز فراهم مي شود.
دولت نيز تمام تلاش خود را به كار مي گيرد تا با شناخت اين اولويتها و برنامه ريزي و تکیه بر عقل و خرد جمعی ، مشورت و مشارکت همه روستائیان ، بستر و زمینه زندگی بهتر و انسانی تر را برای ساکنان در این مناطق فراهم کنند.
اینجانب 15 مهرماه روز ملی "روستا" را به روستائیان عزیز، اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران  شهرستان تبریک و تهنیت گفته و امیدوارم با توجه به ظرفیتهای ارزشمندی که روستاهای شهرستان  يزد در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و بویژه بخش گردشگری دارد، بتوانیم با مشارکت روستاییان، شاهد ارتقای شاخص های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاها باشیم.


عباس حيدري
سرپرست فرمانداري يزد