فرماندار يزد:

رفع مسائل زيست محيطي از جمله مهمترين خواسته شهروندان يزدي است

فرماندار يزد در اولين جلسه كارگروه بررسي مشكلات زيست محيطي گفت: شهروندان يزدي بارها در ديدارهاي خود با مسئولين بر اين نكته تأكيد داشته و خواهان زندگي در شهري هستند كه عاري از آلودگي هاي زيست محيطي باشد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه كارگروه بررسي مشكلات زيست محيطي با موضوع صنايع آلاينده مناطق جنوب‌ و شرق شهرستان با حضور فرماندار، معاون فني و امور عمراني و ساير اعضاء تشكيل شد.
" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان اينكه از جمله مهمترين خواسته مردم شهرستان و شهر يزد رفع مسائل و مشكلات زيست محيطي است گفت: شهروندان يزدي بارها در ديدارهاي خود با مسئولين بر اين نكته تأكيد داشته و خواهان زندگي در شهري هستند كه عاري از آلودگي هاي زيست محيطي باشد.
فرماندار يزد با اعلام اينكه شهرستان يزد با انواع تهديدهاي زيست محيطي روبرو است تصريح كرد: دستگاه هاي اجرايي مرتبط در مباحث زيست محيطي بايد با اقدامات سنجيده و برنامه ريزي شده ، پاسخگوي انتظارات مردمي در اين حوزه باشند.
وي در بحث كوره هاي آجر پزي تا كنون اقدامات خوبي صورت گرفته است افزود: در پايان سال 93 با برگزاري جلسات مختلف با حضور دستگاه هاي ذيربط و با همكاري صنف فخار مقرر گرديد حداكثر تا سه سال ديگر فعاليت كوره هاي دستي به پايان برسد .
فرماندار يزد اضافه كرد: از ابتداي سال گذشته تا كنون سوخت كوره هاي آجر پزي به يك دهم به نسبت مدت مشابه در سال هاي گذشته آن كاهش يافته كه قطعاً تأثيراتي را در كاهش آلايندگي در هوا دارد.
"‌شاكري شمسي " افزود: شركت گاز استان نيز براساس تعهدات قبلي خود در حال نصب انشعاب گاز براي واحدهاي كوره پزي است.
عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در بخشي ديگر به مشكلات زيست محيطي برخي از نقاط حاشيه شهر يزد اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در ابتداي سال گذشته برخي از نقاط مانند بلوار بهمن و منطقه كشتارگاه قديم با محوريت فرمانداري و همكاري دستگاه هاي اجرايي شهرستان ساماندهي شد.
فرماندار يزد افزود: نگهداري دام، ذبح غيرمجاز دام بدون در نظر گرفتن مباحث بهداشتي، پسماند هاي گلخانه ها ، توزيع كودهاي حيواني در مجاورت خيابان از مهمترين مباحث آلودگي زيست محيطي اين مناطق است.
" شاكري شمسي " در پايان خواستار برنامه ريزي به منظور برگزاري جلسات به صورت مستمر و منظم در راستاي رفع مسائل و مشكلات زيست محيطي شهرستان شد.
معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد در ادامه با بيان اينكه از ابتداي سال 93 به مباحث زيست محيطي و بهداشتي در شهرستان يزد توجه ويژه شده است اظهار داشت: يكي از مهمترين رويكردهاي سند توسعه شهرستان سلامت و حفظ محيط زيست مي باشد.
" امير شاكري " افزود: تهديدات زيست محيطي شهرستان يزد در آب، خاك و هوا مي باشد كه اگر در اين خصوص اقداماتي نشود در آينده مشكلات بيشتري گريبانگير شهرستان خواهد شد.
وي تصريح كرد: هدف از برگزاري جلسات كارگروه بررسي مشكلات زيست محيطي شهرستان پرهيز از كلي گويي و اقدام عملي دستگاه هاي اجرايي به صورت منطقه اي و محله اي خواهد بود.
" شاكري " همچنين در خصوص بحث كوره هاي آجرپزي نيز گفت: پس از امضاء تفاهم نامه ميان صاحبان كوره و مسئولين شهرستان تا كنون برخي از كوره هاي دستي نسبت تغيير كاربري اراضي خود اقدام نموده اند.