فرماندار يزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به همراه اعضای این کانون به مناسبت هفته ملی کودک با فرماندار یزد دیدار کرد.

محمود شاکری شمسی در این دیدار با تبریک روز جهانی  و هفته ملی کودک گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا افراد مسئول و بزرگسال کودکان را در راستای احقاق حقوق خود یاری رسانند که این وظیفه سنگینی است.

فرماندار یزد با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه رعایت و احقاق حقوق کودکان انجام شده است تصریح کرد: البته در برخی از حوزه ها هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید در جهت رفع آنها برنامه ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه کودکان به عنوان آسیب پذیرترین گروه جامعه که در معرض هجوم مستقیم انواع ناگواری ها، فشارها و مشکلات ناشی از زندگی قرار می گیرند تصریح کرد: دین اسلام و مذهب تشیع به حقوق کودکان اهمیت زیادی داده است که می توان با بهره گیری از آیات و روایات گام مناسبی را در این خصوص برداشت.

شاکری شمسی همچنین گفت: پایه و اساس هر گونه یادگیری و معلومات، در سنین کودکی اتفاق می افتد که این خود می تواند آنها را برای ایفای نقش در آینده آماده سازد.

وی استفاده از نظرات کودکان را در تدوین و اجرای برنامه های هفته ملی کودک خواستار شد و افزود: با هدف گذاری و ارزیابی از اقدامات صورت گرفته می توان برای بهبود امور در آینده برنامه ریزی کرد.

در این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: هفته ملی کودک، از 15 تا 21 مهرماه، هم‌زمان در سراسر کشور، با عنوان "بادبادک امید" و با شعار "شادی، دانش، آرامش" برگزار می‌شود.

دانافر اظهار داشت: گشایش نمایشگاه‌های "کتاب"، "کودک، نماز و نیایش" ، ویژه‌برنامه‌ی"روز جهانی کودک" در محل سالن هلال‌احمر، رصد ستارگان،نمایش فیلم‌های کوتاه و انیمیشن و ... از مهمترین برنامه های این هفته در یزد می باشد.