دیدار مدیر کل هواشناسی استان با فرماندار شهرستان یزد

مدیر کل هواشناسی استان با فرماندار يزد دیدار و گفتگو كرد .

مدیر کل هواشناسی استان با فرماندار  يزد دیدار و گفتگو كرد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداري يزد  ، در این دیدار"رضا برهانی" ضمن تبریک انتصاب" سيد محمد رستگاري " به عنوان فرماندار جدید شهر یزد، به ارائه خدمات هواشناسی در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، حمل‌ونقل،ناوبری هوایی و ... اشاره نمود و با توجه به پیشرفت‌های حاصل‌شده در دانش هواشناسی و استفاده از مدل‌های عددی در شبیه‌سازی دینامیک جو، ارتقاء دقت و صحت پیش‌بینی‌های هواشناسی را به بیش از 90 درصد اعلام نمود.

مدیرکل هواشناسی استان یزد افزود :با توجه به برنامه راهبردی سازمان هواشناسی کشور و خودکار سازی ایستگاه‌های هواشناسی، صحت و دقت برداشت و ثبت داده‌ها در ایستگاه‌های هواشناسی افزایش داشته است که این امر می‌تواند در مدیریت بهتر مخاطرات جوی نیز مؤثر باشد.

وي  همچنين با توجه به  اعتبارات  مالي محدود هواشناسی استان، خواستار حمایت بیشتر مسئولین استان و شهرستان از هواشناسی استان شد و با اشاره به این‌که بیشتر تجهیزات استفاده‌شده در ایستگاه‌های خودکار هواشناسی دارای هزینه تأمین و نگهداری بالایی می‌باشد، افزایش اعتبارات هواشناسی استان را خواستار شد .

در ادامه "سيد محمد رستگاري" فرماندار ضمن خیرمقدم، از پیگیری امور مربوط به هواشناسی توسط مدیرکل هواشناسی تشکركردو نقش هواشناسی را در توسعه استان مهم ارزیابی نمود وبيان  داشت :پروژه‌های اصلی هواشناسی خصوصاً تجهیز مرکز پیش‌بینی استان و همچنین رفع نیازهای ایستگاه فرودگاهی باید به عنوان اولویت‌های مهم در دستور کار قرارگرفته و با پیگیری و هماهنگی اداره کل هواشناسی استان و فرمانداری شهرستان این نیازهای برطرف شود و در این راستا فرمانداری شهرستان هرگونه همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.