کارگاه آموزشی

دومين كارگاه آموزشي مهارتهاي زندگي

دومين كارگاه آموزشي مهارتهاي زندگي با حضور حاج حيدري معاون برنامه ريزي، اداري و مالي ، فلاح معاون فني و امور عمراني و همكاران فرمانداري يزد و بخشداريهاي تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، دومین کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با محوریت روابط زوجین به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری با رویکرد بالابردن سطح مهارت های زندگی و زناشویی زوجین ،ارتقای دانش و افزایش مهارت‌های کارکنان در حل مسائل و مشکلات زندگی خانوادگی در فرمانداری برگزار شد .

دکتر حصیب در این کارگاه ، در خصوص مهارت های ارتباط موثر گفت:مطالعات موجود نشان می دهد که آموزش برخی از این مهارت های زندگی همچون مهارت ارتباطی، خودآگاهی، همدلی، حل مسئله، ابراز وجود و تصمیم گیری در برنامه های مشاوره زوجین می تواند به حفظ و ارتقای کیفیت زندگی زوجین کمک شایسته ای کند.

در ادامه مدرس اين دوره بر اهمیت شنونده خوب بودن در رابطه زوجی و آموزش اینکه با چه تکنیک هایی زوجین میتوانند ارتباط موثری را داشته باشند اشاره نمود.

در پايان این کارگاه مفاهیم ارتباط، فرآیند ارسال و دریافت پیام، مهارت ارتباطی، روش های برقراری ارتباط و عوامل تسهیل کننده ارتباط و اقتصاد در خانواده تشریح شد.