فرماندار یزد:

دولت تدبير و اميد در امر مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداري عزم جدي دارد

فرماندار يزد بر عزم جدی دولت تدبیر و امید در امر مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداري خبرداد و افزود: مديران ادارات و نهادهاي شهرستان بايد در تحقق اين امر پيشقدم باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در دوره آموزشي ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد ويژه مديران شهرستان يزد كه با حضور بازرس كل استان يزد برگزار شد، با بيان اينكه سلامت اداري با اميدواري و رضايت مندي مردم گره خورده است افزود: تمامي مديران و كارگزاران دولت اسلامي مي بايست در اشاعه اين رضايتمندي تلاش نمايند.

فرماندار يزد افزود: فساد اداري در دستگاه ها به مانند موريانه اي است كه پايه هاي اعتماد عمومي را متزلزل مي سازد،‌لذا ضرورت دارد نظارت بر زير مجموعه و دقت در اجراي قوانين و مقررات به عنوان يك اصل پذيرفته شده نگريسته شود.

وي اظهار داشت: شفاف سازي در امور،‌جلوگيري از بهره مندي رانت اطلاعاتي توسط افراد يا گروه هاي خاص،‌ توسعه و گسترش دولت الكترونيك و نظارت بر مجموعه مديريتي از اموري است كه در ارتقاء سلامت اداري مؤثر است.

شاكري شمسي با اعلام اينكه دولت تدبير و اميد، مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداري را به عنوان يك اصل پذيرفته شده در دستور كار خود قرار داده است تأكيد كرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بايد مقابله جدی با مظاهر فساد را در دستور کار خود قرار بدهند و با پیگیری نظارت ها و بازرسی ها در دستگاه خود جلوی نشرو گسترش آن را بگیرند.

فرماندار يزد در پايان با بیان اینکه فرهنگ سازی برای مقابله با مفاسد اداري بسیار مهم است خاطرنشان کرد: ترویج حقوق شهروندی برای اطلاع مردم از حقوقی که در برابر مدیران و کارکنان دولت دارند در همین راستا است.

لازم بذكر است دوره آموزشي ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد ويژه مديران شهرستان يزد با همكاري اداره كل بازرسي استان، فرمانداري يزد و دفتر آموزش و پژوهش استانداري در مدت دو روز برگزار مي شود.