فرماندار يزد:

در سند توسعه شهرستان به بحث گردشگري توجه ويژه اي داريم

فرماندار يزد در جلسه بررسي طرح هاي گردشگري شهرستان يزد گفت: با توجه به محدوديت هاي شهرستان يزد به لحاظ وجود آب و آلايندگي هوا، توسعه صنعت گردشگري به عنوان يكي از صنايع سبز در دستور كار فرمانداري يزد قرار دارد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه بررسي طرح هاي گردشگري شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاونين فرمانداري، معاونين اداره كل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان و ساير اعضاء تشكيل شد.

محمود شاكري شمسي در اين جلسه با بيان اينكه سال 95 به عنوان " سال خوشامد به يزد" نامگذاري شده است گفت: با برنامه ريزي و استفاده مناسب از ظرفيت ها و پتانسيل موجود در زمينه گردشگري در شهرستان يزد مي توان به نتايج مطلوبي در بحث توسعه اين صنعت در استان و به ويژه شهرستان يزد دست پيدا كنيم.

فرماندار يزد اظهار داشت: در شهرستان يزد قريب به 700 آثار و ابنيه تاريخي وجود دارد، كه به ثبت ملي رسيده است و اين خود زمينه را براي حضور گردشگران داخلي و خارجي فراهم نموده است.

وي با اشاره به بازديد يك ميليون و هفتصد هزار نفر از جاذبه هاي تاريخي شهرستان يزد در ايام نوروز سال جاري خاطرنشان ساخت: بنابر آمارهاي ارائه شده از سوي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان 80 درصد از مسافران و گردشگران نوروز 94 شهرستان يزد و به ويژه شهر يزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند.

شاكري شمسي با اعلام اينكه در سند توسعه شهرستان به بحث گردشگري توجه ويژه اي داريم تصريح كرد: با توجه به محدوديت هاي شهرستان يزد به لحاظ وجود آب و آلايندگي هوا، توسعه صنعت گردشگري به عنوان يكي از صنايع سبز در دستور كار فرمانداري يزد قرار دارد.

شاكري شمسي اضافه كرد: با عنايت به وجود رقابت جدي در ميان استانها بايد به دنبال ارتقاء امكانات و زيرساختهاي موجود باشيم تا بتوانيم توسعه گردشگري يزد را با سرعت بيشتري به پيش ببريم.

در ادامه جلسه سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگري گفت: کار گروهي به منظور تقسیم وظایف دستگاهها برای مرمت و نگهداری اين بافت ارزشمند و زنده و ثبت جهاني آن در سال 2016 تشكيل شده است.

سيد مصطفي فاطمي افزود: در سال 2017 نیز ثبت جهاني بادگير و دو قنات زارچ و حسن آباد صورت خواهد گرفت.

فاطمي افزود: با ثبت جهاني آثار و بناهاي تاريخي استان و شهرستان يزد، ويژگي ها و اطلاعات مربوط به اين بناها به زبان هاي مختلف دنيا ترجمه مي شود كه مي تواند تأثير بسيار مناسبي را در جذب گردشگر خارجي داشته باشد.

سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با بيان اينكه در شهرستان يزد چهار محور گردشگري در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به وجود مفاخر متعدد ادبي در يزد سعي داريم تا محور گردشگري ادبي را نيز ايجاد نماييم.